ZF 24

Fostul sef de design al Renault povesteste cum s-a ajuns la Sandero: Mai intai am creat MCV si apoi Logan. Sandero a fost desenat la Barcelona

Fostul sef de design al Renault povesteste cum s-a ajuns la Sandero: Mai intai am creat MCV si apoi Logan. Sandero a fost desenat la Barcelona
29.09.2009, 18:00 29

Patrick Le Quement, fostul sef de design al Renault, a declaratca proiectul Logan nu a inceput de fapt cu berlina care o cunoastemcu totii din 2004, mai intaI fiind desenata sI construita variantabreak, cunoscuta acum drept Logan MCV.

"Arhitectura berlinei a fost dictata de break. Criteriuleconomic a fost sa avem aceeasI parte posterioara sI la break asaca mai intaI am desenat breakul sI apoi am finalizat Logan sedan",a spus Le Quement.
Din cazuza acestei strategii, fostul designer sef al grupuluifrancez spune ca portbagajul modelului Logan este cam inalt.

"M-am certat cu Le Quement, cand a venit cu proiectul. I-amcerut ca portbagajul sa fie macar cu un centimentru mai jos, darn-am obtinut nimic", a completat Constantin Stroe, vicepresedinteleAutomobile Dacia.

Referitor la modelul Sandero, cel mai nou model al gamei Dacia,Le Quement spune ca a fost realizat la Barcelona, de catre o altaechipa decat cea care se ocupa initial de proiect. Sandero urma safie un remake al Logan, cat mai multe elemente ale masinii urmandsa fie pastrate in cazul hatchbackului.

"Trebuia sa facem un model bicorp al Logan sI sa nu modificamprea mult nici fata, nici usile, sa aiba cat mai mult din Logan. Aminceput proiectul in tehnocentre dar l-am initiat sI la Barcelona.Macheta de acolo a devenit Sandero".

El a adaugat ca versiunea creata la Barcelona are un design multmai comercial sI incadrat in tendinta pietei auto actuale decatvarianta initiala bicorp a Logan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO