ZF 24

Francezii de la Lactalis au primit acordul Consiliului Concurenţei pentru preluarea Covalact. Autoritarea a pus însă condiţii

Francezii de la Lactalis au primit acordul Consiliului...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

04.07.2017, 13:07 771

Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea de către grupul francez Lactalis a companiilor Covalact şi Lactate Harghita, dar a pus câteva condiţii. Consiliul a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere ale consumatorilor. În această situaţie, ar fi existat posibilitatea ca tranzacţia să conducă la creşterea preţului untului, se arată într-un comunicat transmis de autoritatea de concurenţă. 

Ca urmare, tranzacţia a fost autorizată cu condiţia respectării unor angajamente asumate voluntar de către grupul Lactalis. Astfel, grupul Lactalis şi-a luat angajamentul de a cesiona marca de unt „La Dorna” pentru o anumită perioadă de timp către o companie cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis. De asemenea, această companie trebuie să schimbe marca („re-branding”), deci va comercializa untul sub altă denumire. Lactalis va avea obligaţia de a pune la dispoziţia Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la companiile care vor să preia marca de unt şi să obţină acordul prealabil al autorităţii de concurenţă.

Conform datelor transmise către ZF de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung, Lactalis, gigant francez care a devenit liderul pieţei locale de lactate după achiziţia Albalact, are două branduri de unt în clasamentul celor mai vândute mărci din această categorie, iar numărul acestora va ajunge la trei după ce producătorul va finaliza şi achiziţia Covalact. 

Cele mai vândute produse din segmentul de unt sunt mărcile private, însă în clasament vân­zările acestora sunt prezentate cumulat. Dacă ar fi să excludem acest lucru, De Albalact, brand produs de Albalact, companie pre­luată de Lactalis anul trecut, s-ar clasa pe prima poziţie. În top, De Albalact este urmat de către Covalact de Ţară, brand produs de Covalact. Francezii mai au un brand în clasament şi anume Pre­sident, cel mai cunoscut produs din portofoliul internaţional al grupului. President se clasează în top pe poziţia a cincea, după Napolact, conform statisticilor Vektor Marktforschung. 

Lactalis a bătut palma pentru preluarea Covalact cu fondul de investiţii SigmaBleyzer la finalul anului trecut. Tranzacţia este estimată la 30-40 de mil. euro, conform surselor ZF.

Pe celelalte pieţe relevante nu au fost identificate îngrijorări concurenţiale având în vedere că următorii concurenţi pot crea o presiune concurenţială puternică asupra noii entităţi, au mai transmis reprezentanţii Consiliului Concurenţei. 

Pe parcursul procesului de analiză a tranzacţiei, Consiliul Concurenţei a solicitat părţilor interesate (procesatori, fermieri, asociaţii de profil – Liga Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România- LAPAR, Liga Asociaţiilor Producătorilor Agricoli dinRomânia- APRIL) să prezinte observaţii sau opinii atât în legătură cu operaţiunea de concentrare economică notificată, cât şi referitor la angajamentele propuse de către grupul Lactalis.

Analiza Consiliului Concurenţei a condus la concluzia că, în urma angajamentelor asumate de părţile implicate, realizarea operaţiunii de concentrare economică nu mai ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziţii dominante pe piele relevante identificate.

Decizia Consiliului Concurenţei va fi publicată pe site-ul instituţiei după ce vor fi eliminate informaţiile cu caracter confidenţial. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO