ZF 24

Francezii de la Leroy Merlin încheie anul viitor transformarea magazinelor bauMax şi mai angajează 600 de oameni

Francezii de la Leroy Merlin încheie anul viitor...

Autor: Andreea Neferu

04.11.2015, 14:52 669

Grupul francez Leroy Merlin vrea să finalizeze până la sfârşitul lunii septembrie a anului viitor procesul de transformare a magazinelor bauMax pe care le-a preluat anul trecut pe plan local, urmând să mai angajeze alţi circa 600 de oameni pe lângă cei 1.300 pe care îi are în prezent.

“La finalul lunii septembrie anul viitor vom avea 16 magazine în România. Vom continua să ne dezvoltăm, vedem potenţial pentru 20-25 de magazine Leroy Merlin în România în următorii zece ani”, a spus Frederic Lamy, director general al Leroy Merlin România.

Compania are în prezent şase magazine sub brandul Leroy Merlin în România (trei construite de la zero şi trei transformate din unităţi bauMax), iar la finalul acestei săptămâni va mai deschide unul la Cluj-Napoca, în locul unei foste unităţi din cadrul reţelei bauMax. Francezii au preluat anul trecut 15 magazine bauMax, însă procesul de redenumire a magazinelor va implica doar 13 unităţi, în contextul în care magazinele din Chitila şi Piteşti au fost închise.

“Deschiderea de noi magazine (de la zero – n.red.) va fi luată în considerare după 2016. Deocamdată ne concentrăm pe continuarea procesului de transformare a magazinelor bauMax, nu putem merge în toate direcţiile simultan”, a spus Lamy. Bugetul mediu pentru rebranduirea unui magazin bauMax în Leroy Merlin se ridică la 1-1,5 milioane de euro. 

Potrivit celor mai recente date raportate la Finanţe, valabile pentru anul 2013, firmele Leroy Merlin România şi Leroy Merlin Bricolaj au înregistrat afaceri cumulate de 181 milioane lei (41 milioane euro), în vreme ce rulajul bauMax România s-a ridicat la 517 milioane lei (117 milioane euro). Anul trecut, Leroy Merlin avea deschise în România doar două magazine, unul la Chitila şi unul la Craiova, dintre care ultimul deschis spre finalul anului, în septembrie. “Cifra de afaceri de anul acesta va fi de cinci-şase ori mai mare decât cea din 2014”, a spus Lamy, fără a oferi însă alte detalii.

Compania are 600 de furnizori pentru produsele pe care le comercializează în Ronia, reprezentantul său afirmând că 75% dintre aceştia sunt fie producători, fie distribuitori locali. Mărcile private reprezintă 15% dintre cele peste 30.000 de produse pe care Leroy Merlin le comercializează pe plan local.

Referitor la planurile de expansiune, Lamy afirmă că Bucureştiul oferă posibilitatea dublării numărului de magazine pe care Leroy Merlin le are în prezent, şi anume trei. “Bucureştiul este un oraş care se dezvoltă, care evoluează similar cu Varşovia. Acum 15 ani, Varşovia era precum Bucureştiul şi aveam 2-3 magazine acolo. Acum avem 10”, afirmă Lamy.

Leroy Merlin face parte din grupul Adeo. Compania franceză Leroy Merlin are peste 370 de magazine în 12 ţări. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO