ZF 24

Frezele de la metroul din Drumul Taberei au săpat tunelul între Academia Militară şi Orizont. Când va fi gata magistrala de metrou

Frezele de la metroul din Drumul Taberei au săpat...

Autor: Andreea Neferu

09.01.2014, 13:23 5733

Cel de-al doilea utilaj Tunnel Boring Machine (TBM) care forează galeriile metroului din cartierul bucureştean Drumul Taberei a finalizat ieri execuţia unuia dintre cele două tuneluri care vor lega staţiile Academia Militară şi Orizont, cu o lungime de 533 de metri. Utilajul a început să foreze acest tunel la mijlocul lunii noiembrie, iar peste două săptămâni, primul utilaj TBM va începe săpăturile pe traseul Orizont-Favorit, pe o lungime de 342 de metri.

“La acest moment suntem în grafic (cu lucrările la metroul din Drumul Taberei – n.red.) şi sperăm că şi în perioada următoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta termenele impuse”, a spus ministrul transporturilor Ramona Mănescu.

Structura staţiilor şi a tunelelor ar trebui finalizată în prima jumătate a anului 2015, urmând ca ulterior să fie montate căile de rulare, de automatizări dar să fie realizate şi lucrările de finisaje. Transporturile estimează că vor deschide circulaţia pe magistrala de metrou Râul Doamnei-Eroilor 2 în al doilea semestru al anului 2016.

Pentru acest tronson, Metrorex a sem­nat un contract cu firmele constructoare Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spa­nia), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România), valoarea lucrărilor ridicându-se la 215 milioane de euro fără TVA, adică un cost de cira 34,6 milioane de euro pe kilometru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO