Specialiştii din domeniul bancar sunt de părere că digitalizarea este un proces care va mai dura mult de acum înainte, în condiţiile în care, pentru români, interacţiunea umană este importantă.
„Toată lumea discută de digitalizare, dar mai e nevoie de timp ca să se întâmple. Nu e aşa uşor să găseşti paşii ideali. Întrebarea nu e ce fac băncile în următorul an, ci ce va fi peste cinci ani“, a spus Tamás Erni, CEO Loxon Solutions, prezent la evenimentul „Cum schimbă digitalizarea şi inteligenţa artificială creditarea de retail şi a IMM-urilor“, organizat de Ziarul Financiar în colaborare cu Loxon.
Dincolo de evoluţia rapidă a tehnologiei, oamenii nu vor dispărea cu desăvârşire din sistemul bancar, multe dintre procese şi decizii urmând să se afle în continuare în mâinile lor.
„Inteligenţa artificială poate gestiona, administra, dar nu oferă predictibilitate 100%. Roboţii nu înlocuiesc oamenii, ci ne ajută să devenim mai eficienţi, ei înlocuiesc taskurile redundante“, a spus Dana Demetrian, vicepreşedinte retail şi private banking BCR.
În opinia ei, în viitor, banca va fi un motor pus la dispoziţia clientului şi pe care acesta îl personalizează cu produse şi servicii relevante lui.
„Piaţa nu e pregătită să rămână doar pe digital, e o tranziţie în timp, e nevoie de o curbă de învăţare“, spune Mădălina Teodorescu, vicepreşedinte retail First Bank.