ZF 24

Geanina Ungureanu, Head of Retail, CPI Romania: Mallurile nu pot să ţină pasul cu toate trendurile, în fiecare an, dar odată la 5-10 ani ele sunt reamenajate, vin cu noi concepte

ZF RETAIL SUMMIT 2025

Geanina Ungureanu,  Head of Retail, CPI Romania:...

Autor: Roxana Rosu

13.05.2025, 10:46 893

CPI are planuri mari de investiţii în România, în condiţiile în care mallurile nu pot să ţină pasul cu toate trendurile, în fiecare an, dar odată la 5-10 ani ele sunt reamenajate, cu noi concepte, a declarat Geanina Ungureanu,  Head of Retail, CPI Romania în cadrul conferinţei ZF Retail Summit 2025.

”Avem planuri de investiţii destul de mari. Finalizăm proiectul de la Cluj, unde se va deschide Primark în toamnă, un magazin mare, de 5.000 mp. Continuăm pe zona de foodcourt în Constanţa. Mallurile nu pot să ţină pasul cu toate trendurile în fiecare an, dar odată la 5-10 ani sunt reamenajate. De exemplu, în partea de foodcourt nu se mai poartă linia incoloră, ca de spital, cu o tejghea lungă pe care se aliniază toate restaurantele, ci se duce mai degrabă spre conceptul de airport style, de chioşcuri, de marketplace şi fiecare să fie cât mai original cu brandul şi să iasă în evidenţă. Într-un concept uniform”.

CPI derulează o investiţie majoră, cu finalizare anul viitor, la Sun Plaza Bucureşti, unde Zara îşi va dubla suprafaţa şi va fi un concept de aproape 4.000 mp, iar Pull&Bear se va reloca. ”Trebuie să venim tot timpul în întâmpinarea brandurilor care îşi arată apetenţa pentru România şi pentru dezvoltarea unor concepte moderne şi mult mai mari”.

Ce a mai declarat Geanina Ungureanu:

Tot în Sun Plaza, pe zona de hypermarket de 23.000 mp, unde a fost Cora şi apoi Carrefour, va veni acum Auchan, dar doar pe 7.000mp. Vor rămâne vreo 11.000 de metri pătraţi GLA, unde este o dorinţă foarte mare a tuturor brand-urilor să intre. Vor veni nişte brand-uri fashion cu suprafeţe considerabile, dar încercăm să reamenaşăm toată zona şi să o integrăm cumva în conceptul mall-ului. Deci va fi şi pe direcţia de fashion, dar şi pe beauty şi cosmetică.

În alte ţări, CPI are investiţii punctuale în comerţ stradal, dar în România nu avem. Consumatorii sunt diferiţi. La Praga de exemplu merge comerţul stradal, dar la Bucureşti este cu totul altfel. Am lucrat în zona de retail stradal, pentru brandul Burberry, care a încercat, dar a eşuat. A fost şi un  magazin Adidas pe Lipscani, la fel, a eşuat.

 Cuvântul de ordine trebuie să fie adaptabilitate. Noi românii suntem adaptabili şi liberi şi putem alege ce ne trebuie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels