ZF 24

Germanii, turcii şi suedezii sunt cei mai romantici europeni şi ornează des mesele cu lumânări; românii sunt mai pragmatici

Germanii, turcii şi suedezii sunt cei mai romantici...

Autor: Roxana Rosu

17.01.2018, 14:22 185

Germanii, turcii şi suedezii par să fie cei mai romantici europeni, ei punând adeseori lumânări pe masă atunci când au o întâlnire romantică sau o cină, în timp ce românii au o abordare ceva mai pragmatică şi folosesc lumânări doar la ocazii festive, arată un studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID.

Astfel, 39% dintre germani preferă să pună pe masă lumânări atunci când au o întâlnire romantică sau o cină, urmaţi la mică distanţă turci, care în proporţie de 35% s-au declarat fani ai lumânărilor, precum şi de suedezi, care ocupă locul 3 în clasament, cu 31% dintre răspunsuri favorabile.

Cât îi priveşte pe români, 58% dintre cei chestionaţi afirmă că preferă lumânările doar la ocazii festive, probabil nunţi sau botezuri, şi doar 25% ar apela la ele pentru a crea o atmosferă romantică în momentele petrecute cu partenerul sau partenera.

Lumina lumânărilor creează, de asemenea, o atmosferă mai plăcută în nopţile întunecate de iarnă, această opinie fiind împărtăşită de 61% dintre germani. În Suedia, procentajul este şi mai mare, 63% dintre cei chestionaţi au recunoscut că le place să aprindă lumânări îndeosebi în timpul iernii.

În România şi Turcia, pe de altă parte, nopţile fie nu sunt atât de întunecate fie nu sunt atât de reci: în ambele ţări, doar 18% dintre respondenţi au declarat că aprind lumânări în serile de iarnă.

”Să faci baie la lumina lumânărilor este un obicei cel mai des întâlnit în Marea Britanie, 22% dintre respondenţi bucurându-se de un astfel de răsfăţ. În Germania cifra este de 20%, în timp ce în Italia şi Republica Cehă 16% dintre respondenţi au mărturisit că fac asta în mod obişnuit. Totuşi, dincolo de Canalul Mânecii, lumânările sunt cele mai evitate: 20% dintre britanici spun că nu ştiu ce să facă cu lumânările şi nu le folosesc deloc”, arată sondajul "Living in Europe", în cadrul căruia E.ON şi Kantar EMNID au chestionat aproximativ 8.000 de persoane în Germania, Marea Britanie, Italia, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia şi Ungaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO