ZF 24

Gomag a înregistrat o creştere de peste 30% a cifrei de afaceri în 2024, ajungând la 3,6 milioane euro. Obiectivele principale pentru 2025 sunt atragerea de noi parteneri şi expansiunea în Republica Moldova

Gomag a înregistrat o creştere de peste 30% a cifrei de...

Autor: Ioana Niţă

04.03.2025, 21:09 812

Compania românească SilkWeb S.A., care operează platforma de e-commerce Gomag, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 3,6 milioane de euro, în creştere cu circa 38% faţă de 2023, când afacerile s-au situat la 2,6 milioane de euro. Avansul a fost susţinut de o serie de iniţiative strategice de expansiune şi scalare implementate de-a lungul anului.

Platforma de comerţ electronic Gomag a generat vânzări de peste 2,2 miliarde lei pentru comercianţii prezenţi în ecosistemul său, marcând o creştere semnificativă de 38% faţă de anul 2023. În prezent, peste 4.200 de comercianţi folosesc platforma Gomag pentru a-şi dezvolta afacerile în mediul online.

„Tot în 2024 am demarat programul Gomag Partner, ce constă în crearea unei reţele validate de parteneriate cu multiple soluţii din piaţa de eCommerce, de la instrumente specializate, la agenţii cu servicii dedicate comerţului electronic", au declarat Cosmin Dărăban şi Aurelian Motica, fondatorii Gomag. Cei doi au pus bazele Gomag în urmă cu 19 ani, iar acum fiecare are o participaţie de 24,49% în companie, acţionar majoritar fiind V4C POLAND PLUS FUND S.C.A. SICAV-FIAR înregistrat în Luxemburg.  

Un moment cheie în dezvoltarea companiei anul trecut a fost lansarea serviciului Gomag pentru campanii Google Ads, care automatizează reclamele de tip “product listing” pe Google pentru clienţii săi. Conform fondatorilor, „numărul magazinelor Gomag care au folosit până acum acest serviciu se apropie de 500, iar mediile ROAS (Return On Ad Spend) includ numere precum 11.8x pe nişa Scule şi unelte, 12.5x pe nişa Librărie, 11.7x pe nişa Auto & Moto sau 8.4x, pe Health & Beauty".

Anul 2024 a marcat şi expansiunea internaţională a companiei, prin lansarea oficială a platformei în Republica Moldova, completată de integrări dedicate pieţei locale şi organizarea primului eveniment Gomag MeetUp Chişinău.

Începutul anului 2025 continuă tendinţa pozitivă, cu o creştere de 28% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în ciuda unui context economic şi politic instabil. „Factori precum implementarea E-Factura, contextul economic şi politic instabil sau agresivitatea marketplace-urilor din Asia, s-au aflat în top-ul preocupărilor pentru antreprenorii români, inclusiv pentru clienţii noştri. Interesul acestora de a creşte în online rămâne, însă, la cote înalte", au subliniat Dărăban şi Motica.

Pentru 2025, Gomag şi-a stabilit trei obiective strategice principale: consolidarea programului Gomag Partner prin atragerea de noi parteneri de tehnologie şi agenţii specializate, accelerarea dezvoltărilor pentru comercianţii din Republica Moldova, precum şi investiţii continue în dezvoltarea platformei.

„Ne dorim să continuăm atragerea în ecosistemul Gomag a noi parteneri de tehnologie şi agenţii specializate - practic, să avansăm cu programul Gomag Partner. În acest fel, vrem să asigurăm pentru comercianţii care ne aleg acces la şi mai multe beneficii, ba chiar soluţii exclusive, ce le vor simplifica munca", au precizat fondatorii companiei.

În ciuda provocărilor anticipate pentru 2025, echipa Gomag se axează pe elementele pe care le poate controla: „Pentru noi, însă, rămâne important să ne concentrăm asupra aspectelor pe care putem să le influenţăm: să aducem mai multă valoare comercianţilor noştri prin produsele şi serviciile pe care le oferim, dar şi prin construirea de parteneriate care să extindă ecosistemul Gomag".

Totodată, fondatorii Gomag încurajează românii să lanseze afaceri online, subliniind că în prezent este mai simplu ca niciodată datorită instrumentelor digitale disponibile. „Pentru cei care fac primii paşi în eCommerce, ceea ce trebuie să ştie e că este mai simplu ca niciodată să înceapă. Dacă ai o idee, acum chiar poţi să o validezi extrem de rapid, cu investiţii minime", au concluzionat Cosmin Dărăban şi Aurelian Motica.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels