ZF 24

Grecii de la Aktor au săpat aproape un kilometru de tuneluri în munte, pe traseul proiectului feroviar Braşov-Sighişoara

Grecii de la Aktor au săpat aproape un kilometru de...

Autor: Roxana Rosu

17.09.2024, 13:57 3613

Grecii de la Aktor au săpat aproape un kilometru de tuneluri în munte, pe traseul proiectului feroviar BraÅŸov-SighiÅŸoara,  Ã®n final cele două tuneluri urmând să aibă câtre 6,9 km fiecare.

Primele două TBM-uri (Tunnel Boring Machines) lansate de Aktor pentru a fora cele două tuneluri feroviare gemene care leagă Racoş de Apaţa sunt deja intrate adânc în munte.

TBM Eleni a început forarea la 5 martie 2024 şi se află acum la peste 530 de metri adâncime în munte. TBM Varvara a început forarea la 29 mai 2024 şi a ajuns la 350 de metri adâncime.

Cele două tuneluri fac parte din viitoarea linie de cale ferată BraÅŸov-Simeria, din Coridorul Rin-Dunăre, secÅ£iunea BraÅŸov - SighiÅŸoara, subsecÅ£iunea 2: ApaÅ£a-CaÅ£a.  O linie de cale ferată va trece prin fiecare dintre aceste tuneluri, scurtând actualul traseu în zig-zag al trenului de la BraÅŸov la SighiÅŸoara, care urmează albia Oltului.

Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Naţională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorţiul format din AKTOR SA - Alstom Transport SA - Arcada Company.

Eleni şi Varvara sapă perechea sudică de tuneluri, în timp ce o a doua pereche de tuneluri, numită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forată între Racoş şi Homorod. TBM-urile 3 şi 4, Alexandra şi Konstantina, sunt asamblate acolo şi în curs de testare şi vor începe să foreze în curând.

AKTOR Construction este membră a grupului Intrakat, activ în sectoarele construcţiilor, infrastructurii, concesiunilor/parteneriatelor public-privat (PPP), surselor regenerabile de energie (SER), stocării energiei, dezvoltării imobiliare, proiectelor de mediu şi tehnologiilor digitale din Grecia, cu o prezenţă semnificativă în Europa de Sud-Est, listat la Bursa de Valori din Atena din 2001.