ZF 24

Grupul Agricola şi-a crescut cu 7% afacerea cu mezeluri şi cu 22% cea de ready-meal în 2018

Grupul Agricola şi-a crescut cu 7% afacerea cu mezeluri...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

05.02.2019, 16:32 242

Grupul Agricola a înregistrat în 2018 o cifră totală de afaceri de aproximativ 737 mil. lei, în creştere cu 10% faţă de anul precedent.

La începutul anului 2018, Agricola a făcut exit din afacerea Comcereal (cultivare terenuri agricole, trade şi depozitare cereale). Eliminând cifra de afaceri Comcereal din cifra realizată în 2017 de întreg grupul de firme, creşterea în 2018 la nivelul grupului Agricola este de 10,7% (după o creştere de 5% în 2017 faţă de 2016).

„Într-o piaţă în continuă dezvoltare şi adaptare la cerinţele tot mai exigente ale consumatorilor nu poţi exista decât dacă te aliniezi procesului de adaptare la schimbare şi ridici performanţele tale la cel mai înalt nivel al industrie în care operezi. Afacerea grupului de firme Agricola era şi încă mai este foarte diversificată, prin urmare este dificil de procurat resursele care să susţină creşterea tuturor liniilor de business, îmbunătăţirea performanţelor pentru a fi competitive în raport cu firmele concurente pe industria sau activitatea speficică”, spune Grigore Horoi, preşedintele Agricola. De asemenea, grupul a renunţat şi la reţeaua de magazine.

Pe de altă parte, vânzările de carne de pasăre ale companiei Agricola Bacău au totalizat în volum, anul trecut, 45.275 tone, cu 7,5% mai mult faţă de anul precedent.

Astfel, cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău, cea mai mare companie din grupul Agricola, a fost în 2018 de aproximativ 463,7 mil. lei faţă de 401,3 mil. lei în 2017 (Ă15%).  

„Este rezultatul unei execuţii îmbunătăţite în operaţional, cu creşteri în vânzarea produselor diferenţiatoare (Puiul Fericit) şi a produselor cu valoare adăugată mai mare, care au condus la o apreciere a preţului mediu la produsele noastre. Vânzările Agricola de carne de pui au crescut în special prin creşterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare susţinute de un brand puternic şi o comunicare adecvată”, a mai spus Grigore Horoi.

La categoria mezeluri (obţinute la Salbac SA), cifra de afaceri a fost de 133 mil. lei, cu 7%  mai mare decât în 2017 , în condiţiile unei creşteri a volumelor vândute de 6,5%.

„Ne consolidăm poziţia de lideri de piaţă în România la grupa salamurilor crud-uscate. Brandul Agricola este lider pe segmentul de crude uscate şi lider detaşat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu, în total segment Salam de Sibiu comercializat pe piaţa internă”, a explicat Grigore Horoi.       

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează  semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2018 faţă de anul precedent vânzări mai mari cu cu 22%, în condiţiile unei creşteri a volumelor comercializate de 12%. Am crescut sistematic această categorie, motiv pentru care anul acesta facem o investiţie ce depăşeşte 5,5 milioane euro, care practic dublează capacitatea de producţie”, a precizat preşedintele Agricola.

Pe segmentul ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creştere cu 10,5% a cifrei de afaceri în 2016 (51 mil. lei), în condiţiile în care compania a vândut  80,7 mil. ouă.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO