ZF 24

Grupul BCR, profit net de 742 mil.lei în T1 2025, în creştere cu 19,8%, şi venit net din dobânzi de 1,1 mld.lei, cu 15% mai mare. Sergiu Manea, CEO BCR: Investim permanent în relaţia cu clienţii noştri. Programul de Beneficii George reflectă modul în care înţelegem să ne susţinem clienţii, prin reciprocitate şi parteneriate de lungă durată

Grupul BCR, profit net de 742 mil.lei în T1 2025, în...

Autor: Roxana Rosu

30.04.2025, 09:29 236

Grupul BCR a raportat în primul trimestru din 2025 un profit net de 742 milioane de lei (149 mil.euro), în creştere cu 19,8% faţă de T1 2024, pe fondul unei performanţe operaţionale îmbunătăţite, susţinută de un volum semnificativ mai mare de afaceri cu clienţii.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 15,2% până la 1,19 miliarde lei, iar venitul net din comisioane s-a îmbunătăţit cu 12,2%, până la 285 milioane de lei, determinat de un volum mai mare de tranzacţii şi din activitatea de creditare.

Venitul operaţional a crescut cu 12,7%, la 1,6 miliarde lei (322 milioane de euro), după creşterea venitului net din dobânzi şi a venitului net din comisioane.

„Investim permanent în relaţia cu clienţii noştri, pentru care am creat Programul de Beneficii George – primul program bancar de loialitate din România. Peste 1,4 milioane de clienţi BCR beneficiază deja de acest nou mod de a face banking, care scalează planificarea financiară şi recompensează utilizatorii cu oferte personalizate, adaptate obiectivelor lor financiare. Programul de Beneficii George reflectă modul în care înţelegem să ne susţinem clienţii, prin reciprocitate şi parteneriate de lungă durată. Este un angajament real faţă de cei care ne aleg, zi de zi, şi este modul nostru de a le întoarce încrederea prin acţiuni concrete, de la oferte personalizate şi costuri preferenţiale, la comisioane mai mici şi dobânzi mai bune”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română. 

Venitul operaţional a crescut cu 12,7%, la 1,60 miliarde lei, determinat de creşterea venitului net din dobânzi şi a venitului net din comisioane.

Cheltuielile administrative generale au totalizat 541 milioane  lei, în creştere cu 7,2%, pe fondul cheltuielilor de IT mai mari pentru a sprijini proiecte strategice, împreună cu cheltuieli cu personalul uşor mai ridicate.

Raportul cost-venituri s-a îmbunătăţit până la 33,7% în T1 2025, faţă de 35,5% în T1 2024.

În T1 2025, portofoliul total de credite nete  crescut cu 12,5%.

Creditele noi acordate au totalizat peste 3,2 miliarde de lei, către persoane fizice (credite ipotecare şi de consum) şi microîntreprinderi. Stocul de credite de consum negarantate (inclusiv carduri de credit şi descoperit de cont) a crescut cu 41,4% an pe an.

În acelaşi timp, stocul de credite ipotecare standard (Casa Mea) acordate în moneda locală a crescut cu 14,1% an pe an, cu portofoliul de credite Prima Casă influenţat de cererea în scădere.

BCR a aprobat credite noi corporate în valoare de 3,5 miliarde de lei în T1 2025, dintre care aproximativ 42% sunt destinate investiţiilor.

Rata creditelor neperformante s-a situat la 2,7% în martie 2025, în creştere marginală faţă de nivelul de 2,6% înregistrat în decembrie 2024.

”Privim cu aceeaşi responsabilitate relaţia cu mediul de afaceri şi rolul nostru în susţinerea şi accelerarea competitivităţii IMM-urilor. Suntem alături de antreprenori cu expertiză şi soluţii personalizate, care aduc claritate, predictibilitate şi îi ajută să-şi construiască strategii de creştere într-o lume tot mai complexă. Ceea ce ne motivează este felul în care reuşim să evoluăm împreună cu clienţii noştri, transformând potenţialul în realitate şi datele în decizii.”, a adăugat Sergiu Manea.

Creditele şi avansurile nete acordate clienţilor s-au menţinut la un nivel stabil faţă de 31 decembrie 2024 la valoarea de 66,72 miliarde lei (13,4 mld.euro). 

Depozitele de la clienţi au scăzut uşor, cu 1,1%, la 90 miliarde lei (18 mld. euro), faţă de data de finalul anului trecut. 

Ecosistemul George are 2,59 milioane de utilizatori  (internet banking şi mobile banking), dintre care 2,22 milioane sunt utilizatori activi ai aplicaţiei mobile, cu o creştere de 16% an pe an. În T1 2025, aproximativ 470.000 de produse BCR au fost deschise digital, cu o creştere de 15%. 

Portofoliul de finanţări acordate clienţilor BCR Leasing a ajuns în T1 2025 la o valoare de 4,73 miliarde de lei (950 milioane de euro), cu o creştere de 11% comparativ cu T1 2024, iar volumul finanţărilor noi a crescut cu 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

BCR Social Finance a susţinut peste 600 de microîntreprinderi, dintre care 250 în sectorul agribusiness, oferind finanţări în valoare de 10 milioane de euro şi susţinând peste 800 locuri de muncă. În plus, în T1 2025, a finanţat 6 ONG-uri şi întreprinderi sociale, contribuind la bunăstarea a peste 2.500 de beneficiari şi la menţinerea a peste 100 de locuri de muncă

 

 

 

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels