Hochland România, liderul pieţei de brânzeturi, exportă produse făcute în cele două fabrici pe care le deţine pe plan local în ţări precum Bulgaria, Republica Moldova şi Libia. Compania nu se află în top 500 cei mai mari exportatori din economie, însă este prezent în topul similar al celor mai mari importatori.
„Importurile Hochland sunt în principal produse finite în categoriile de cremă de brânză (sub mărcile Hochland şi Almette) respectiv telemea (Hochland). Precizez că cea mai mare parte din produsele pe care le comercializăm în România provin din fabricile Hochland din Sighişoara respectiv Sovata. Exportăm produse fabricate local, în principal în Bulgaria, Republica Moldova şi Libia. Dar aceste exporturi nu depăşesc volumele de brânzeturi importate”, a spus Andreea Marincescu, marketing director în cadrul Hochland România.
Hochland a intrat pe piaţa din România în 1993, produsele fiind distribuite la vremea respectivă de Whiteland. Cinci ani mai târziu, grupul german a intrat direct pe piaţa românească şi a înfiinţat Hochland România odată cu preluarea fabricii de la Sighişoara, unde a început să producă brânză topită. În 1999, Hochland a cumpărat fabrica de la Sovata, unde produce caşcaval, dar şi materie primă pentru brânza topită de la Sighişoara. Din 2016, Hochland România a preluat distribuţia produselor sale de la Whiteland.
Investiţiile în cele două fabrici Hochland din România sunt estimate la peste 24 mil. lei în perioada 2018-2019.
Hochland este lider de piaţă pe segmentul brânzeturilor cu o cotă de piaţă valorică de 22,3% în 2018, în creştere cu 1,9 puncte procentuale faţă de anul anterior, conform calculului Hochland bazat în parte pe datele raportate de Nielsen prin intermediul Serviciului Retail Index pentru categoria brânză (definit de client) pentru perioada de 52 de săptămâni care se încheie la 31 decembrie 2018 pentru piaţa de retail din România.
Compania a terminat anul 2018 cu o cifră de afaceri de aproape 400 mil. lei (circa 87 mil. euro), în creştere cu 18% faţă de anul precedent, conform datelor furnizate de companie.