ZF 24

Grupul german Hochland exportă produse „made in Romania” în Bulgaria, Moldova şi Libia

Grupul german Hochland exportă produse „made in...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

29.04.2019, 10:47 1265

Hochland România, liderul pieţei de brânzeturi, exportă produse făcute în cele două fabrici pe care le deţine pe plan local în ţări precum Bulgaria, Republica Moldova şi Libia. Compania nu se află în top 500 cei mai mari exportatori din economie, însă este prezent în topul similar al celor mai mari importatori.

„Importurile Hochland sunt în principal produse finite în categoriile de cremă de brânză (sub mărcile Hochland şi Almette) respectiv telemea (Hochland). Precizez că cea mai mare parte din produsele pe care le comercializăm în România provin din fabricile Hochland din Sighişoara respectiv Sovata. Exportăm produse fabricate local, în principal în Bulgaria, Republica Moldova şi Libia. Dar aceste exporturi nu depăşesc volumele de brânzeturi importate”, a spus Andreea Marincescu, marketing director în cadrul Hochland România.

Hochland a intrat pe piaţa din România în 1993, produsele fiind distribuite la vremea respectivă de White­land. Cinci ani mai târziu, gru­pul german a intrat direct pe piaţa ro­mâ­nească şi a înfiinţat Hochland Ro­mânia odată cu preluarea fabricii de la Si­ghi­şoara, unde a început să pro­ducă brânză topită. În 1999, Ho­chland a cumpărat fabrica de la Sovata, unde produce caş­ca­val, dar şi materie primă pentru brânza topită de la Si­ghi­­­şoara. Din 2016, Ho­chland Ro­mânia a preluat dis­tri­buţia pro­du­selor sale de la Whiteland.

Investiţiile în cele două fabrici Hochland din Ro­mâ­nia sunt estimate la peste 24 mil. lei în perioada 2018-2019.

Hochland este lider de piaţă pe segmentul brânzeturilor cu o cotă de piaţă valorică de 22,3% în 2018, în creştere cu 1,9 puncte procentuale faţă de anul anterior, conform calculului Hochland bazat în parte pe datele raportate de Nielsen prin intermediul Serviciului Retail Index pentru cate­go­ria brânză (definit de client) pentru perioada de 52 de săptămâni care se încheie la 31 decembrie 2018 pentru piaţa de retail din România.

Compania a terminat anul 2018 cu o cifră de afaceri de a­proape 400 mil. lei (circa 87 mil. euro), în creştere cu 18% faţă de anul pre­cedent, conform datelor furnizate de companie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO