ZF 24

HR-ul regional al Renault: Prea puţini angajaţi au maşini produse de ei

HR-ul regional al Renault: Prea puţini angajaţi au maşini produse de ei

Autor: Adelina Mihai

02.06.2014, 00:07 40500
Un număr prea scăzut din rândul celor 17.000 de angajaţi ai grupului Re­nault în România conduc maşini perso­na­le marca Renault, iar compania oferă o serie de beneficii angajaţilor pentru a im­pulsiona vânzările de maşini tocmai că­tre cei care contribuie la crearea produselor.

„Într-adevăr, avem prea puţini an­ga­jaţi care au maşini Renault. Am înce­put anul acesta, România fiind ţara-pilot, o acţiu­ne care se numeşte «Mândri de pro­du­sele noastre», ac­ţiune pe care vreau să o generalizăm la nivel de regiune. Angajaţii petrec o zi la Titu, unde fie­care vine şi are o mică intervenţie într-o sală în care şi alţi angajaţi vin să vorbească despre produs, după care merg pe teren să testeze ma­şi­nile noastre. Ne aşteptăm ca acest tip de ac­ţiu­ne să aducă un boom al vân­zărilor Dacia şi Re­nault în Româ­nia“, a explicat Radu Mavrodin, direc­to­rul de resurse umane al Re­nault pentru re­giu­nea Euromed - Africa, care cu­prin­de 60 de pieţe şi din care face parte şi Ro­mâ­nia. El a fost prezent la un eveni­ment or­ga­nizat de Renault la finalul săp­tă­mânii tre­cute la Piteşti, în cadrul căruia au fost premiate 17 angajate ale Renault care au contribuit la rezultatele com­paniei în România.

WikiZF: Profilul companiei Renault

„Oferim discounturi de 7% anga­jaţi­lor ca­re vor să achiziţioneze o maşină mar­ca Renault. Dar avem şi diferite ac­ţiuni promo­ţionale care, pe lân­gă acest dis­count - care poate varia în anu­mite momente - oferă şi finanţare. Putem lucra extern, cu bănci, dar şi in­tern cu RCI (RCI Banque- n. red.), en­titate a Renault, cu care pu­tem func­ţio­na cu avans 0. Cu alte cuvinte, orice an­gajat cu venituri relativ modeste sau me­dii îşi poate permite să îşi cumpere o maşină Renault, cu dobândă prefe­ren­ţia­lă“, a mai spus Mavrodin.

Salariul mediu net în cadrul com­pa­ni­ei Automobile Dacia (unde lucrează circa 14.000 de salariaţi din cei 17.000 ai gru­pului) este de 3.100 de lei net pe lună, plus beneficii.

Nivelul discountului oferit angaja­ţi­lor care vor să cumpere o maşină a cres­cut de la 5% la 7% anul acesta, iar în ulti­mul an s-a du­blat ponderea angaja­ţi­lor care au cumpărat maşini Renault, însă în continuare numărul acestora este foarte mic, este de părere şi Dana Oprişan, directorul de resurse umane al Renault România.

„Nu am cifrele legate de numărul total de angajaţi care au cumpărat maşini marca Renault în acest moment, dar în continuare prea puţini angajaţi cumpără maşinile noastre. O posibilă explicaţie este că o parte dintre angajaţi şi-au luat maşini în 2008- 2009 şi nu îşi permit să şi le schimbe atât de des, însă ne gândim şi la o politică de buy-back mai eficientă care să sporească vânzările în rândul angajaţilor“, a mai spus Dana Oprişan.

Vedeţi şi 

Cum arată traficul pe prima jumătate a pasajului de la Mihai Bravu şi cum influenţează circulaţia în zonă. VIDEO

 

Unu din trei angajaţi ai Renault România este femeie

Aproape 5.000 de angajaţi din cadrul grupului Renault, adică 32% din totalul angajaţilor, sunt femei, iar obiectivul organizaţiei este ca până în 2016 un procent de 45% din personal să fie format din angajate. Preocuparea marilor companii pentru introducerea unor targeturi care ţin de diversitatea de gen a devenit tot mai mare în ultimii ani, ca urmare a unor politici tot mai dure impuse prin legislaţie pentru combaterea discriminării. În state precum Norvegia, de exemplu, se impune în mod legal ca femeile să ocupe o pondere de cel puţin 40% în directoratul companiilor private cotate la bursă, iar în toamna anului trecut se discuta la nivelul Uniunii Europene de impunerea unui procent similar şi în marile companii din statele membre.

„În prezent, 30% din poziţiile- cheie din organizaţie sunt ocupate de femei, faţă de situaţia din 2011, când procentul era de doar 13%. În comitetul de management pe ţară, 16% din poziţii sunt ocupate de femei, faţă de un procent de 5% în 2011, deci progresele sunt notabile“, a spus Nicolas Maure, directorul general al Renault România.

 
AFACERI DE LA ZERO