ZF 24

IKEA România începe ofensiva după opt ani de aşteptare: "Vrem să ajungem la nouă magazine"

Stefan Vanoverbeke a preluat conducerea IKEA Romania in urma cu doua luni.

Stefan Vanoverbeke a preluat conducerea IKEA Romania in urma cu doua luni.

Autor: Corina Mirea

29.10.2015, 12:41 8951

Retailerul de mobilă şi decoraţiuni IKEA, cel mai mare jucător de pe acest segment din lume, vrea să ajungă să deţină nouă magazine în România în următorii ani. În prezent, IKEA are un singur magazin pe plan local, în zona Băneasa din Capitală, iar în luna iunie a acestui an a cumpărat un teren în zona Theodor Pallady din Bucureşti pentru a construi unul nou.

“Credem că România este o o piaţă care va continua să se dezvolte economic la fel fel de bine ca până acum. Motiv pentru care nouă magazine IKEA reprezintă un prag fezabil, mai ales luând în considerare numărul de locuitori şi puterea de cumpărare, care, aşa cum arată şi rezultatele IKEA din ultimul an, a crescut”, a spus Stefan Vanoverbeke, noul şef al IKEA România, care nu a precizat şi o dată la care va fi deschis cel de-al doilea magazin al suedezilor de pe plan local. Totuşi, el a menţionat că acesta va avea o suprafaţă mai mare decât cea a magazinului IKEA din Băneasa şi că presupune o investiţie de “zeci de milioane de euro”. 

"Magazinul IKEA din Băneasa reprezintă aproximativ 60% din businessul IKEA din Europa de Sud-Est, din care mai fac parte Croaţia, Serbia şi Slovenia", adaugă Vanoverbeke. 

Retailerul de mobilă şi decoraţiuni a înregistrat în ultimul an de catalog (perioada 1septembrie 2014 – 31 august 2015) o creştere a vânzărilor de 12,3%, până la 424,5 milioane de lei, conform datelor făcute publice de companie astăzi.

Suedezii au deschis magazinul din România în anul 2007, iar de atunci şi până în luna iunie a acestui an IKEA nu a dat semne că ar vrea să îşi extindă reţeaua. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO