ZF 24

Il Passo caută francizaţi în oraşe cu peste 150.000 de locuitori

Il Passo caută francizaţi în oraşe cu peste 150.000 de locuitori

Autor: Corina Mirea

21.02.2016, 10:08 3285

Ieşeanul Petru Chiriac, 43 de ani, a lansat în 1999 brandul de încălţăminte Il Passo, care a ajuns să numere astăzi nu mai puţin de 15 magazine şi să genereze afaceri de 7,5 milioane de euro.

În prezent, brandul Il Passo este operat de compania Pestos, care controlează direct toate magazinele, însă antreprenorul Petru Chiriac, ce şi-a petrecut aproape jumătate din viaţă în industria pantofilor, are în plan extinderea businessului în sistem de franciză. Pentru asta, el caută alţi antreprenori care au puşi deoparte între 60.000 şi 80.000 de euro pentru a deschide un magazin de pantofi în oraşele care au peste 150.000 de locuitori.

Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii.

Il Passo are magazine în marile oraşe din ţară, respectiv Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Oradea, Ploieşti şi Timişoara. Pantofii din magazinele Il Passo sunt aduşi din Italia, Turcia, Spania, Portugalia şi Brazilia, însă compania are şi contracte cu producători români. Il Passo deţine pe piaţa locală doar activităţi de retail, nu şi de producţie, nefiind deschisă de către acţionarii companiei nicio fabrică. Drumul antreprenorului Petru Chiriac s-a intersectat cu industria de încălţă­min­te la scurtă vreme după ce acesta termina Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor din Iaşi. În timpul studiilor s-a angajat ca director de vân­zări pe zona Ardealului la o firmă producătoare de haine de iarnă, însă după scurtă vreme a ajuns director de vânzări pe zona de est a ţării în cadrul producă­torului de încălţăminte Carmens. Pe atunci, Carmens deţinea pe piaţa locală atât producţie, cât şi retail. Ulterior, compania a decis să renunţe la magazine şi să păstreze cele patru fabrici şi o tăbăcărie. După ce au închis, Petru Chiriac a văzut oportunitatea de a-şi deschide propriul magazin în Iaşi, iar de-a lungul timpului el a mai adus pe piaţa locală mai multe branduri, precum Tosca Blu, la care a renunţat. Din 2012 grupul din care face parte Il Passo deţine şi francizele Tamaris şi Staccato.

Ziarul Financiar a lansat împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a anului trecut a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO