Circa 28 de milioane de tone de marfă au fost încărcate şi descărcate în porturile fluviale din România în 2012, potrivit datelor de la Transporturi. Spre comparaţie, pe fluviul Rin, care are un sector navigabil de doar 750 de kilometri, se transportă 200 mil. tone de marfă anual. Sectorul navigabil al Dunării are o lungime de 2.300 de metri.
„Dunărea trebuie privită ca o prioritate, dacă nu ar exista variaţia debitului, care reprezintă cea mai mare problemă, fluviul ar putea fi chiar principala cale de acces a României spre Europa“, este de părere Daniel Linteş, directorul general al operatorului portuar Socep Constanţa. El a mai precizat că sunt mărfuri care ajung în port cu întârziere şi de două săptămâni din cauză că navele şi barjele rămân blocate pe anumite sectoare (unde adâncimea nu este optimă), ceea ce îi determină pe mulţi să aleagă altă cale de transport.
Printre mărfurile redirecţionate din cauza problemelor de pe Dunăre se numără cerealele din Ungaria, cărbunii energetici din Rusia pentru termocentralele din Ungaria şi Austria şi altele, potrivit datelor din piaţă.