ZF 24

În prima săptămână din martie vânzările de bunuri de larg consum au crescut 3%. "În aceste zile s-a înregistrat o pauză în acumularea de stocuri"

În prima săptămână din martie vânzările de bunuri...

Autor: Cristina Roşca

26.03.2020, 17:07 143

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut în prima săptămână din martie cu 3,1% comparativ cu media primelor opt săptămâni din 2020, arată o analiză a companiei de cercetare RetailZoom. În primele zile din martie românii au început să cumpere provizii însă adevăratul “maraton” a avut loc în săptămâna ce a urmat când şi măsurile guvernamentale s-au înăsprit şi când numărul de cazuri a crescut.

Analiza RetailZoom relevă faptul că vânzările de alimente au crescut cu 3,4% (este vorba de valoarea vânzărilor, nu de volum), avansul fiind de aproape patru ori mai mare (11,1%) în cazul produselor de îngrijire personală. Creşterea a fost de doar 1% la produsele pentru casă. Fac excepţie ţigările şi produsele din tutun ale căror vânzări scad cu 0,5%.

“În săptămâna 10, contrar așteptărilor, nu se înregistrează creșteri la fel de mari ori mai mari comparativ cu cele observate în săptămâna 9, pentru majoritatea categoriilor (doar 27 categorii din 181 înregistrează în continuare creșteri însemnate în săptămâna 10 vs 9). Cele care totusi mai cresc simțitor, cu peste 10%, sunt categoriile specifice sărbătorii de ziua femeii, anume: parfumurile, ciocolata, produsele de îngrjire a feței, dar și produsele pentru gătit/cofetărie: esențe, margarină”, spun analiştii Retail Zoom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO