ZF 24

Industria alimentară românească bate la porţile Europei: „participările la expoziţii sunt oglinda exporturilor“

La Anuga participă anual mii de expozanţi din industria alimentară europeană

La Anuga participă anual mii de expozanţi din industria alimentară europeană

Autor: Ioana Mihai-Andrei

10.05.2015, 17:00 706
Anuga, cel mai mare târg de produse ali­men­tare, va atrage la ediţia din acest an aproape 80 de companii româneşti, în condiţiile în care anul trecut au fost 67 de firme, iar în urmă cu trei ani au fost 12 par­ti­cipanţi din in­dus­tria ali­men­tară locală.
 
„Încet, dar sigur, ieşim din categoria B a ţărilor cu «apetit» în ce priveşte participarea la târ­guri şi intrăm în categoria A, din care fac parte Italia, Franţa, Olanda, Spania, Polonia“, spune Roberta Straub, reprezentant în Ro­mâ­nia şi Republica Moldova al Koelnmesse, unul dintre cele mai importante spaţii de târguri din în­trea­ga lume. Tot ea completează că, în măsura în care participările la expoziţii reprezintă oglin­da exporturilor unei ţări, „vedem astfel că şi ex­por­turile româneşti sunt tot mai importante şi în creştere“.
 
Pentru ediţia din 2016 a târgului de mobilă de la Köln sunt contractaţi deja peste 1.000 mp din partea României, iar la târgul alimentar Anuga din acest an suprafaţa închiriată se apro­pie de 1.000 mp, scrie revista BUSINESS Ma­gazin (www.bmag.ro) în cel mai recent număr.
 
Şi acestea sunt doar două dintre cele peste 40 de târguri din portofoliul Koelnmesse. Cen­trul expoziţional de la Köln este însă doar unul din polii către care se îndreaptă firmele ro­mâneşti.
 
Şi asta pentru că „în businessul modern, con­tactul internaţional este obligatoriu. În do­meniul vinurilor, participarea la târguri inter­na­ţio­nale este una dintre puţinele ocazii în care avem acces direct la produse din toate zonele viti­co­le“, spune Mihaela Tyrel de Poix, proprietara SERVE. Ea enumeră în rândul beneficiilor con­crete de pe urma participării la târguri şi foru­muri internaţionale obţinerea de contacte co­mer­ciale sau dobândirea de informaţii despre pie­ţele de export şi despre gusturile consuma­torilor.
 
„Participarea la astfel de târguri reprezintă un efort financiar considerabil, iar bugetele variază foarte mult, între 3.000 de euro pentru un târg pe plan local şi până la 7.000 de euro pentru un târg în străinătate“, arată Mihaela Tyrel de Poix. De regulă, bugetul de participare la un târg este influenţat în primul rând de su­pra­faţa închiriată şi de costurile de transport.
 
La Köln, pentru un stand de minimum 12 metri pătraţi costurile ajung la aproximativ 4.000 de euro pentru chirie şi construcţia lui şi pot ajunge până la 30.000 de euro pentru o su­prafaţă de apro­xi­ma­tiv 100 mp, spune Ro­berta Straub. Cu cât stan­dul este mai perso­nalizat, cu atât cresc şi cos­turile. „O participare la târg se pre­găteşte cu mult timp înainte, prin rezervarea spa­ţiului şi prin informarea clienţilor existenţi sau poten­ţiali.“
 
Bugetul participării poate fi păstrat la un nivel relativ scăzut dacă înscrierea se face din timp, organizatorii oferind de multe ori discoun­turi la chiria de stand în cazul înscrierilor tim­purii. În plus, costurile cu transportul şi cazarea cresc extrem de mult dacă rezervările nu se fac cu cel puţin 6-8 luni înainte de începerea târ­gului. Pentru identificarea partenerilor externi, „cele mai eficiente abordări sunt cele pe care le avem la târgurile de profil, unde vin în proporţie de 90% oamenii interesaţi de afacerile cu vin, nu sunt consumatori finali. Întâlnim în felul acesta im­portatori, distribuitori, cumpărători“, explică Aurelia Vişinescu, care a pus bazele afacerii Do­meniile Săhăteni. Firma participă la târguri inter­naţionale, cu precădere în Europa şi Asia, prin intermediul Asociaţiei Producătorilor şi Exportatorilor de Vin, cu sprijin din partea statului român.
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO