ZF 24

Industria auto românească, evaluată la 17 mld. euro, este susţinută în 2014 şi de revenirea vânzărilor de maşini

Autor: Bogdan Alecu

28.04.2014, 00:06 912
Cum se poate relansa piaţa auto locală şi de ce este nevoie pentru a atrage noi investiţii din partea constructorilor de maşini şi producătorilor de componente sunt principalele teme de discuţie ce vor fi abordate astăzi în cadrul conferinţei ZF „Cheie, contact, sales! Cum relansăm industria auto din România?“, organizată în parteneriat cu Garanti Leasing, Colliers International şi Eurotax.

Industria auto, susţinută de uzinele Dacia şi Ford, ce cumulat au rulat anul trecut 5,2 mld. euro, şi de cele peste 600 de compa­nii producătoare de componente, a urcat anul trecut cu 20% la aproape 16 mld. euro, potrivit datelor Asociaţiei Construc­to­rilor de Automobile din România (ACAROM).

Pe de altă parte, piaţa auto a înregistrat anul trecut o nouă scădere, atingând un volum de 57.700 de maşini noi înmatriculate în 2013, în scădere cu 13% comparativ cu 2012, potrivit datelor poliţiei, în timp ce importurile de maşini vechi au crescut. În 2013 aproape 222.000 de autoturisme second-hand au fost importate în România, în creştere cu 27%, cu toate că la începutul anului trecut a fost regândită taxa de poluare şi înlocuită cu un timbru de mediu.

În acest context, printre temele ce vor fi abordate de speakeri în cadrul conferinţei ZF „Cheie, contact, sales! Cum relansăm industria auto din România?“ se numără strategiile atragere a clienţilor adoptate de companiile de leasing, cum au evoluat discounturile şi cum atrag dealerii de maşini noi şi second-hand clienţii.

Printre speakerii prezenţi la eveniment sunt Constantin Stroe, preşedintele Asocia­ţiei Constructorilor de Automobile din Româ­nia (ACAROM), care mai deţine func­ţia de vicepreşedinte în cadrul Consiliu­lui de Administraţie al Automobile Dacia, Adrian Gearâp, preşedintele Administraţiei Fondu­lui pentru Mediu (AFM), Sigurd Wandel, managing director, Volvo Group Trucks România, Nicolae Sorescu, director divizia auto, Rădăcini Group, Oana Stoe­nescu, director vânzări Garanti Leasing şi Sorin Iacob, country manager, Eurotax România.

După de anul trecut, înmatriculările de maşini noi au revenit pe plus în acest an, punctând un avans de aproape 20% în primul trimestru, la circa 13.400 de maşini, în timp ce importurile de automobile second-hand au scăzut cu 12% la 46.900 de unităţi. Chiar şi aşa, raportul dintre maşini vechi şi cele noi este de 3,5, faţă de 3,8 în 2013.

După aproape cinci ani în care piaţa auto românească ocupa primele locuri în topul scăderilor, România a încheiat primul trimestru din acest an pe locul 10 în topul creşterilor numărului de maşini noi înmatriculate cu un avans de aproape 19%, la 13.400 de unităţi. Mai mult, în luna martie chiar a urcat pe poziţia a patra la nivel european, cu o creştere de 38% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), la aproape 4.600 de unităţi. Ambele creşteri au fost susţinute în primul rând de achiziţiile realizate de persoanele juridice, în timp ce clienţii privaţi au aşteptat demararea programului de casare din această lună.

Revenirea puternică a pieţei auto din primul trimestru urmează unei creşteri economice de 3,5% a României în 2013. În plus, în februarie, cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere de aproape 9% faţă de perioada similară a anului trecut, acesta fiind cel mai puternic avans din ultimele 14 luni, iar de şase luni consecutive, comerţul creşte. 

 

Cine vine astăzi la conferinţa ZF „Piaţa auto“

 

Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Deţine funcţia de vicepreşedinte în cadrul Consiliului de Administraţie al Automobile Dacia şi este cel mai longeviv şi experimentat executiv din industria auto locală. Stroe a mai deţinut în anii ‘90 şi funcţia de director general al Dacia, funcţie păstrată până în 2002, cu toate că uzina a fost preluată de francezii de la Renault în 1999. În prezent se află la conducerea asociaţiei ce grupează 143 dintre cele mai mari companii producătoare de automobile şi componente auto, precum Dacia, Ford, Continental, Pirelli, Infineon, Bosch şi Delphi.

 

Adrian Gearăp, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM)

A preluat conducerea Administraţiei Fondului pentru Mediu în luna februarie a anului trecut, coordonând până acum două ediţii ale programului „Rabla“. Gearâp şi-a început cariera în cadrul Ministerului Mediului în ianuarie 2009, întâi din funcţia de consilier secretar de stat, pentru ca în noiembrie 2012 să devină directorul de cabinet al preşedintelui AFM de la acea vreme, funcţie deţinută până în ianuarie 2013. În mandatul său de preşedinte al AFM s-a realizat în acest an trecerea la un sistem electronic de management al tichetelor, considerat a fi cel mai performant utilizat până acum.

 

Sigurd Wandel, managing director, Volvo Group Trucks România

A prelua conducerea Volvo România în ianuarie 2012 de la Christian Coolsaet. Compania Volvo România reprezintă pe piaţa locală Volvo Trucks, divizia de camioane a grupului suedez, nu şi pe cea de autoturisme. Odată cu reorganizarea operaţiunilor din Europa de anul trecut, Volvo România a preluat şi reprezentanţa Renault Trucks, cel de-al doilea brand de camioane al grupului. Înainte să vină în România, Wandel a ocupat timp de cinci ani funcţia de director de dezvoltare a reţelei Volvo Trucks pentru regiunea de est. În cadrul Volvo Trucks Sigurd Wandel lucrează din anul 2000.

 

Florin Ciobanu, project manager, Autopro.ro

A preluat în ianuarie 2014 funcţia de project manager pentru platforma de anunţuri auto online autopro.ro. Anterior a ocupat funcţia de director de marketing în cadrul dealerului Rădăcini Motors, ce comercializează mărcile Opel şi Chevrolet, iar anterior a ocupat tot funcţia de director de marketing, în cadrul Opel România.

 

Oana Stoenescu, director vânzări Garanti Leasing

Ocupă funcţia de director de vânzări în cadrul Garanti Leasing din anul 2010. Are o experienţă de peste 10 ani în sectorul bancar şi financiar, unde a deţinut poziţii precum relationship manager, branch manager şi corporate director. De asemenea, are şi experienţă în contabilitate, fiind membru al Corpului de Experţi Contabili din România, din 2006.

 

Sorin Iacob, country manager, Eurotax

Ocupă funcţia de country manager pentru România în cadrul Eurotax din mai 2008. Compania oferă servicii de evaluare a automobilelor, informaţii cu privire la managementul flotelor de autovehicule şi estimări de daună.

 

Nicolae Sorescu, director divizia auto, Rădăcini Group

Este unul dintre cei mai longevivi şi experimentaţi executivi din retailul auto de pe piaţa locală, fiind de 13 ani directorul diviziei auto a grupului de firme Rădăcini. Compania deţine pe piaţa locală dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Citroën, Mazda, Suzuki şi Volkswagen.

 

Eugen Măciucă, brand manager, New Kopel Used Car Sales

Din funcţia de director al AAA Auto New Kopel, Eugen Măciucă are sarcina de a coordona divizia de comerţ cu maşini second-hand a grupului New Kopel în România. Automobilele comercializate provin în proporţie de 95% din parcul companiilor Sixt Rent a Car şi Sixt Leasing Operaţional, fiind maşini care au ajuns la finalul contractului de leasing sau de închiriere. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO