ZF 24

Initiative Media: Fără Google şi Facebook, piaţa de publicitate online este în scădere

Initiative Media: Fără Google şi Facebook, piaţa de publicitate online este în scădere

Raluca Mateescu, integrated and digital media director în cadrul agenţiei BPN În ceea ce priveşte bugetele investite în zona digitală, valoarea acestora a crescut cu 12% în 2013, ajungându-se la 46,2 milioane de euro. Este un trend de creştere care se menţine de câţiva ani, din 2011 digitalul fiind al doilea mediu în mixul de comunicare în piaţa locală.

Autor: Ioana Nita

28.05.2014, 18:43 306

Piaţa locală de publicitate din mediul online este în prezent pe un trend descendent, dacă nu se iau în calcul veniturile obţinute de giganţii americani Google şi Facebook în România, companiile alocând bugete tot mai mici pentru a se promova direct la publisherii locali.

În 2013, companiile au cheltuit circa 24 de milioane de euro pentru a-şi face reclamă prin intermediul Google şi Facebook, iar pentru anul acesta se estimează o creştere de 25%, în timp ce bugetele alocate pentru publisherii locali din mediul online s-au situat la 22 de milioane de euro, urmând ca acestea să scadă cu 10% în 2014, conform calculelor ZF bazate pe datele furnizate de Initiative Media în studiul Media Fact Book pe 2014.

Per total însă,  piaţa de publicitate online din România a crescut anul trecut la 46 de milioane de euro, de la 41 de milioane de euro în 2012, iar tendinţa pentru anul în curs este în continuare de creştere, potrivit reprezentanţilor Initiative Media.

„În ceea ce priveşte bugetele investite în zona digitală, valoarea acestora a crescut cu 12% în 2013, ajungându-se la 46,2 milioane de euro. Este un trend de creştere care se menţine de câţiva ani, din 2011 digitalul fiind al doilea mediu în mixul de comunicare în piaţa locală“, a spus Raluca Mateescu, integrated and digital media director în cadrul agenţiei BPN, parte a grupului Interpublic care include şi Initiative Media.

„Zona de display (publisheri locali cu conţinut premium - n. red.) a fost constantă în 2013 comparativ cu 2012, acesta fiind primul an în care nu s-a înregistrat o creştere pe acest segment. Astfel, zona de display a avut anul trecut o pondere de 48% în totalul bugetelor alocate publicităţii în mediul online. Ponderi în creştere (din bugetele de publicitate - n. red.) au  primit platformele de pay per click - agenţiile media au  început să îşi dorească mai mult să intre în zona aceasta, iar Google, Facebook şi Yahoo acumulează bugete tot mai mari de aici“, a explicat ea.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO