Riccardo Codognola, head of marketing în cadrul Lavazza în regiunea WCEMEA (Western Central Europe, Middle East and Africa), spune că România este o piaţă importantă şi strategică pentru brandul italian, având cea mai puternică dinamică în categoria de cafea în regiune.
Acest lucru se datorează unei tendinţe de consum revigorante, orientate către specialităţi premium, venite din preferinţele pieţei româneşti pentru cafea proaspătă (în principal, cafea măcinată).
„Lavazza este prezentă în aproape 9.000 de puncte de vânzare pe piaţa de retail, acoperind peste 70% din canalele de comerţ modern şi tradiţional. În HoReCa, Lavazza este prezentă în mai mult de 2.600 de puncte“, a declarat pentru ZF Riccardo Codognola.
Grupul italian Lavazza, care are peste 4.000 de angajaţi, este prezent în peste 140 de ţări, având venituri nete de peste 2,2 miliarde de euro în 2019. Grupul are şase fabrici în Italia (3 unităţi), Franţa, India şi Brazilia. Aproximativ 70% dintre veniturile companiei sunt generate de operaţiunile sale în afara Italiei.
Compania italiană, cu o istorie de peste 120 de ani, lucrează pe plan local cu trei distribuitori - Aquila, General Vending şi Eur Comtur-, care sunt responsabili pentru brandul Lavazza pe diferite canale, respectiv retail modern, HoReCa, serviciul de cafea la birou (OCS) şi vendomate, fiecare dintre aceşti distribuitori având experienţă pe aria sa.