ZF 24

Ioan Rus prezintă pe hârtie 3.200 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, dar A2 Bucureşti-Constanţa arată ca după bombardament

Vedeţi cum arată A2 Bucureşti-Constanţa. Galerie FOTO

Vedeţi cum arată A2 Bucureşti-Constanţa. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu

11.02.2015, 11:50 2166

Primul tronson al autostrăzii A2 Bucureşti Constanţa, între Capitală şi Fundulea (km 36) se află în prezent într-o stare avansată de degradare, pe prima bandă fiind prezente gropi adânci după fiecare placă de beton, astfel încât riscul producerii unui accident, mai ales în cazul autoturismelor este unul foarte mare.

Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi a promis încă de anul trecut reabilitarea autostrăzii A2, încă acest lucru nu s-a întâmplat. În plus, primul tronson al autostrăzii A2 este realizat din plăci de beton şi nu cu asfalt precum celelalte tronsoane.

În timp ce autostrada A2 este plină de gropi, iar aproape 60 de kilometri din Centura Capitalei sunt într-o stare avansată de degradare, în special în partea de sud, în condiţiile în care doar 20 km sunt reabilitaţi, Ioan Rus, ministrul transporturilor a ieşit ieri cu un nou masterplan de autostrăzi desenate pe hârtie şi promisiuni pentru 1.300 km de autostradă şi 1.900 km de drumuri expres, în condiţiile în care, de doi ani nici măcar ultimul tronson de 3 km dintre autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti şi Capitală nu a fost finalizat şi nu s-au început demersurile pentru o autostradă care să traverseze munţii Carpaţi.

Mai mult, ieri grupul belgian Liebrecht&wooD a investit din surse proprii 4,8 mil. euro în construcţia unui drum între Bălăceanca şi Cernica, dar la inaugurare au fost prezenţi doi primari, un deputat, un secretar de stat şi prefectul judeţului Călăraşi. Astfel s-a ajuns în situaţia în care investitorii au început să-şi asfalteze singuri drumul, în timp ce statul doar prezintă desene pe hârtie, iar autostrăzile deja construite sunt pline de gropi ce pun în pericol siguranţa rutieră.

 
ZF Digital Summit 2024