Business Hi-Tech

Ioannidis: Romtelecom va trece din nou pe profit cel tarziu in 2010

Ioannidis: Romtelecom va trece din nou pe profit cel tarziu in 2010

Click pentru imaginea marita

21.03.2008, 21:53 26

Romtelecom va trece cu siguranta pe profit net cel mai tarziu in anul 2010, estimeaza Yorgos Ioannidis - directorul general (CEO), dupa ce in anul curent operatorul va inregistra pierderi ca rezultat al costurilor de restructurare.
"Disponibilizarile din acest an vor reduce costurile Romtelecom in 2009 cu cateva zeci de milioane de euro, o suma undeva intre 30 si 45 de milioane de euro. Este greu sa estimam acum care va fi reducerea obtinuta inainte de a sti ce oameni si cu ce salariu vor pleca din companie. In acest an, cheltuielile cu disponibilizarea personalului vor fi mai mari decat economia pe care o vom obtine anul viitor."
Compensatiile acordate la disponibilizare sunt calculate pe baza a mai multi factori, printre care si vechimea, iar intentia companiei este sa plateasca sume mai mari decat cele prevazute in contractul colectiv de munca, pentru a usura problemele cauzate de concediere, a spus seful Romtelecom. In acest moment bugetul de salarii reprezinta 46% din costurile Romtelecom, in timp ce media europeana este de 22%. "Trebuie sa devenim mai eficienti. In 2009 vom inregistra un profit marginal sau vom fi foarte aproape de a obtine profit, in timp ce in 2010 vom obtine sigur profit net".
Pentru a-si atinge obiectivul de a obtine totusi o majorare a veniturilor in acest an, una dintre problemele cu care se confrunta Romtelecom este aceea de a nu intra intr-un razboi al preturilor.
"Pentru noi este o provocare sa ne mentinem baza de clienti fara a reduce tarifele, fara a intra intr-un razboi al preturilor. Intentia noastra este sa oferim mai multe servicii si sa crestem calitatea acestora, mentinand tarifele", spune Ioannidis, care admite ca acest lucru este dificil in conditiile in care concuenta pe piata este una extrem de puternica.
Ioannidis spune ca Romtelecom a evaluat posibilitatea de a face niste achizitii pe piata locala, insa nimic nu s-a concretizat. "Nimic nu este exclus, insa totul trebuie sa fie foarte bine motivat si sa aiba aprobarea Consiliului de administratie. Trebuie sa va spun ca de fiecare data cand ne-am 'apropiat de o companie', cand am studiat o potentiala achizitie, preturile au crescut imediat de peste cinci ori, doar pentru ca era vorba de Romtelecom. Nu pot sa ofer alte detalii, cert este ca nimic nu s-a concretizat".
Pe de alta parte, Ioannidis spune ca in ciuda pierderilor inregistrate de companie, 2007 a fost un an bun pentru Romtelecom.
"A fost un an foarte important pentru noi pentru ca am readus Romtelecom pe piata. Compania era total in afara competitiei si era privita astfel atat de concurenti, cat si de suporteri. Altfel nu se poate explica cum Romtelecom a pierdut peste un milion de clienti in ultimii ani. Cred ca a fost cea mai mare performanta a noastra sa oprim 'sangerarea' pe telefonia fixa in sase luni. Nu suntem insa relaxati si nici nu credem ca am ajuns intr-o pozitie care sa ne confere siguranta. Dar ne simtim mai bine. Pastrarea clientilor este o lupta lunga", a spus el.
Numarul de clienti pentru serviciile de internet de banda larga Clicknet a crescut anul trecut cu peste 300%, in timp ce serviciul de televiziune Dolce a atras aproape 400.000 de clienti. Gradul de utilizare a serviciilor de telefonie fixa a crescut in ultimul trimestru al anului cu 60% comparativ cu perioada similara a anului anterior ? evolutie pusa de Ioannidis pe seama ofertelor lansate de companie.
Romtelecom anticipeaza ca numarul de utilizatori ai serviciilor de televiziune digitala si internet se va dubla in acest an, portofoliile de clienti Dolce si ClickNet urmand sa ajunga la 800.000, respectiv 720.000, a spus Ioannidis.
Romtelecom va dubla incepand de saptamana viitoare viteza conexiunilor la internet furnizate prin serviciul ClickNet, pana la 12 Mbps, fara a modifica grila actuala de tarife, a mai spus Ioannidis.
Practic, Romtelecom va dubla viteza contractata de fiecare client, fara a majora tarifele. Spre exemplu, un client care a contractat serviciul ClickNet la viteza de 1 Mbps va primi serviciul la viteza de 2 Mbps.
Procesul de crestere a vitezei va demara simultan in toate localitatile din tara unde este furnizat serviciul si va fi incheiat intr-o perioada de trei luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO