ZF 24

Iulian Stanciu, unul dintre cei mai puternici români din IT: Statul să lanseze un program de susţinere a campionilor naţionali din economie, să îi ajute să intre pe noi pieţe

Autor: Ştefan Stan

09.05.2014, 18:26 3209

„E foarte bine că vin companiile din afară, ne creează un branding de ţară, că suntem talentaţi la IT, dar trebuie să avem grijă şi de românii care pun cap la cap talentele şi fac un produs“, a spus CEO-ul eMAG la ZF Live.

Statul român ar trebui să susţină prin programe guver­na­mentale nu numai com­paniile străine care vor să investească, ci şi companiile locale, atât start-up-urile, cât şi firmele mari. Talentele româneşti din IT ar tre­bui să fie puse cap la cap, să nu mai fie „vândute“ doar la bucată, ca specialişti în companii, ci să fie adunaţi, să creeze produse, iar produsele să fie exportate, a declarat Iulian Stanciu, unul dintre cei mai puternici antre­prenori români din IT, la ZF Live.

El este acţionar şi CEO al eMAG, cel mai mare magazin online local, cu afaceri estimate la 262 mil. euro în acest an, şi proprietarul retailerului electro-IT Flanco şi al distribuitorului de produse IT&C Network One Distri­bution. Companiile conduse de Stanciu au avut anul trecut un rulaj de aproxi­mativ 600 de milioane de euro, iar valoarea totală a impozitelor achi­tate către stat (inclusiv TVA) a fost de aproximativ 70 de milioane de euro.

„Sunt 100% de acord că trebuie încurajate investiţiile străine. Da, trebuie să avem programe pentru a încuraja investiţiile străine, care au crescut mult sectorul IT şi au creat o clasă de mijloc în acest business. Dar cred că ar trebui programe şi către com­paniile româneşti, atât către start-up-uri, dar şi către companiile mari. Mi-aş dori un program de susţi­nere a campionilor naţionali în eco­nomie, în orice domeniu, inclusiv IT. În IT oportunitatea pe care o avem ca ţară este cea a talentelor foarte bune, a oamenilor foarte valoroşi. Cred că aceste talente ar trebui să fie puse cap la cap, să nu mai fie «vândute» doar la bucată, ca specialişti în companii, ci să fie adunaţi, să creeze produse, iar pro­dusele să le exportăm. Când vorbim de IT, vorbim de software, de platforme. Noi la eMAG exportăm o platformă, produsă în România cu tehnologie românească, cu români, cu manageri locali, suntem o multina­ţională cu sediul la Bucureşti. Ceea ce vreau de la stat este susţinere pentru ceea ce facem în afară“, a declarat Iulian Stanciu.

Un exemplu concret de program aplicat de stat pentru a susţine investitorii locali este cel al Chinei, care plăteşte biletul de avion şi standul la expoziţiile internaţionale pentru antre­prenorii locali. În Coreea de Sud statul a luat zece companii mari, în ur­mă cu 40-50 de ani, pe care le-a sus­ţinut pentru a încuraja exportul. Dacă ne uităm la Samsung sau LG, aceste companii nu au fabrici în Coreea de Sud, nu exportă produse fizice de acolo, dar tot ce înseamnă cercetare sau tehnologie sunt produse domestic, a arătat Stanciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO