♦ Omul de afaceri Jean Valvis este unul dintre cei mai puternici şi cunoscuţi antreprenori din industria alimentară din România. El a fondat brandurile LaDorna (lactate) şi Dorna (apă minerală), pe care apoi le-a vândut unor giganţi străini, respectiv grupului Lactalis şi către Coca-Cola. Acum el are în portofoliu marca de apă minerală Aqua Carpatica, precum şi producătorul de vinuri Domeniile Sâmbureşti.
Antreprenorul Jean Valvis spune că în România consumatorii ar dori să cumpere produse locale mai degrabă decât străine, însă există o problemă de organizare. Mai exact, producătorii români au o reţinere în a se asocia. Totodată, lipseşte un element cheie în domeniu, infrastructura agricolă pe care statul ar trebui să o pună la punct.
„Până nu se pune la punct infrastructura depozitelor, cea de colectare primară, de selecţie şi de conservare, nu poţi cere consumatorului să cumpere produse româneşti. Este dorinţa tuturor să consume produse din România, dar cine a făcut investiţii în depozite şi puncte de colectare?“