Kaufland, lanţul de hipermarketuri cu preţuri mici, este în prezent liderul comerţului local, cu afaceri de 1,64 miliarde de euro anul trecut, în creştere cu aproape 14% faţă de 2012. Germanii au devenit liderul comerţului local în 2011 după ce au depăşit Metro Cash&Carry, care deţinuse supremaţia timp de 15 ani.
„Kaufland şi-a bugetat deja să ajungă la afaceri de două miliarde de euro în România până la finalul anului financiar 2017-2018, ce se încheie la finalul lunii februarie. O dată la trei ani compania se uită la ce potenţial mai are piaţa din România, iar în momentul în care consideră că se apropie de potenţialul maxim, germanii vor frâna expansiunea“, spun surse apropiate companiei.
WikiZF: Profilul companiei Kaufland
Pentru moment, reţeaua merge mai departe cu 9-11 noi deschideri de hipermarketuri pe an, ceea ce va însemna investiţii de peste 100 mil. euro anual, dar şi o creştere constantă a businessului. Kaufland s-ar putea distanţa astfel şi mai mult de competitorii săi pe care i-a lăsat în urmă în criză sau i-ar putea determina pe aceştia să apeleze la fuziuni şi achiziţii pentru a avea o şansă mai mare la poziţia de lider al comerţului local.
Germanii au intrat pe piaţa locală în 2005 şi de atunci s-au extins puternic, ajungând la 89 de magazine în 2013.
Cifra de afaceri îi situează pe nemţi pe prima poziţie în topul celor mai mari jucători din comerţ, la distanţă de Carrefour, Auchan şi Metro Cash& Carry, fiecare cu afaceri de circa 1 mld. euro.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- planurile de extindere ale reţelei pentru Bucureşti
- strategia Kaufland, vânzările per magazin, evoluţia vânzărilor medii comparativ cu lanţurile de retail concurente
- relaţia Kaufland cu băncile locale, bugetul anual de investiţii
- cine este Dieter Schwarz, miliardarul german care controlează Lidl şi Kaufland