ZF 24

La ce trebuie să fii atent atunci când eşti prieten cu şeful sau cu colegii pe Facebook?

La ce trebuie să fii atent atunci când eşti prieten cu...

Autor: Mihaela Pascari

30.12.2015, 10:07 1069

Eleganţa în exprimare, interacţiunea diplomată cu ceilalţi şi o auto cenzură în ceea ce priveşte imaginile pe care le afişează pe profilul de Facebook sunt câteva lucruri de care trebuie să ţină cont un angajat atunci când este conectat pe reţelele de socializare cu şeful sau colegii de birou.

 “Suntem liberi în a ne exprima exact aşa cum dorim, dar fiecare acţiune are o consecinţă, aşa că trebuie să fim pregătiţi să ne asumăm consecinţele propriilor noastre decizii, inclusiv cele care privesc profilul nostru de Facebook”, spune Mihaela Damian, managing partner al firmei de consultanţă în resurse umane Saga HR Advisory.

Mai mult, este bine să se abţină de la a oferi, în mod public, informaţii personale şi detaliate. Iar în ceea ce priveşte prietenia pe reţelele de socializare cu şeful, aceasta este o problemă doar în cazul în care proprietarul profilului are ceva de ascuns.

“De cele mai multe ori, un şef este mult prea ocupat cu alte activităţi ca să mai aibă timp să caute şi pe Facebook cu ce se ocupă membrii echipei sale”, mai spune Mihaela Damian.

Conectarea cu şeful arată că nu avem nimic de ascuns, că suntem deschişi în comunicare iar dacă profilul de Facebook este menţinut conform unor reguli care nu contravin unor principii de bun simţ şi normalitate, angajatul nu ar trebui să întâmpine dificultăţi în acest sens.

“În momentul în care îţi faci un profil de Facebook, trebuie să fii conştient că orice idee, fotografie, comentariu devin publice, accesibile absolut oricui ar fi interesat sau poate doar curios sau chiar având intenţii mai puţin onorabile, de sondare a personalităţii tale”, spune Mihaela Damian.

Pe de altă parte, în situaţia unei echipe mari, conectarea pe reţelele de socializare cu colegii de birou poate conduce la un nivel superior de cunoaştere reciprocă, prin prisma informaţiilor despre viaţa personală.

“De multe ori angajaţii nu împărtăşesc cu colegii de birou pasiunile pe care le au, aici fiind diferite motive pentru care se întâmplă acest lucru: lipsa de timp, temerea că nu ai nimic interesant de spus, sau că viaţa ta este banală comparativ cu a altor colegi”, mai spune Mihaela Damian.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO