ZF 24

Lanţul Mesopotamia a pariat pe fast-food şi face 3 milioane de euro cu 13 restaurante

Lanţul Mesopotamia a pariat pe fast-food şi face 3...

Autor: Cristina Roşca

13.12.2015, 09:31 13406
Lanţul de restaurante de tip fast-food Mesopotamia a ajuns la cinci ani de la înfiin­ţare la 13 localuri pe piaţa din România, dintre care patru operate de parteneri francizaţi. Compania a ocupat oraşele mari şi medii ale ţării şi caută acum să se extindă în Timi­şoara, Cluj, Sibiu, Arad, Oradea, Brăila, Piteşti prin inter­me­diul partenerilor. Lanţul de restaurante are drept produs fanion kebabul de curcan şi viţel care atrage zilnic „mii de clienţi“ în toată reţeaua, potrivit oficialilor companiei.

Ziarul Financiar va prezenta în urmă­toa­rea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii. ZF va lansa împreună cu com­pania de consultanţă Inventure Franchise Con­sulting în luna decembrie a acestui an a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.

Un potenţial francizat trebuie să aibă experienţă în bussines, să dispună de capitalul necesar investiţiei, să înţeleagă implicaţiile unui parteneriat francizor-francizat şi să fi găsit un spaţiu premium fie în mall/ centru comer­cial, fie într-o zonă stradală cu trafic stabil.

„La polul opus, Mesopotamia oferă suport know-how şi suport tehnic pe toată perioada des­făşurării con­tractului“, adaugă re­prezen­tanţii com­paniei. Con­tractul de franciză simplă este sem­nat pe o perioadă de zece ani, iar taxa este de 15.000 de euro, la care se adaugă o rede­venţă lunară de 3% din încasări şi o contribuţie de 1% la bugetul de mar­ke­ting al com­pa­niei.

Investitorul tre­buie însă să dispună şi de 100.000-200.000 de euro sumă necesară pentru des­chiderea restaurantului şi alţi 30.000-50.000 de euro capital de lucru pentru primul an.

Cele 13 restaurante deschise sub brandul Mesopotamia au terminat anul trecut cu afa­ceri de 3 mil. euro, iar pentru 2015 este esti­mată o dublare a businessului, potrivit repre­zen­tanţilor companiei.

Pe piaţa restaurantelor de tip fast-food Mesopotamia se luptă atât cu shaormeriile de cartier şi cu reţelele locale, dar şi cu giganţii străini precum McDonald’s şi KFC. De altfel, cei doi giganţi americani sunt liderii detaşaţi ai pieţei de restaurante din România în ansamblul său. Cu zeci de unităţi fiecare, cele două reţele fac afaceri de peste 100 mil. euro împreună.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO