Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii. ZF va lansa împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a acestui an a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.
Un potenţial francizat trebuie să aibă experienţă în bussines, să dispună de capitalul necesar investiţiei, să înţeleagă implicaţiile unui parteneriat francizor-francizat şi să fi găsit un spaţiu premium fie în mall/ centru comercial, fie într-o zonă stradală cu trafic stabil.
„La polul opus, Mesopotamia oferă suport know-how şi suport tehnic pe toată perioada desfăşurării contractului“, adaugă reprezentanţii companiei. Contractul de franciză simplă este semnat pe o perioadă de zece ani, iar taxa este de 15.000 de euro, la care se adaugă o redevenţă lunară de 3% din încasări şi o contribuţie de 1% la bugetul de marketing al companiei.
Investitorul trebuie însă să dispună şi de 100.000-200.000 de euro sumă necesară pentru deschiderea restaurantului şi alţi 30.000-50.000 de euro capital de lucru pentru primul an.
Cele 13 restaurante deschise sub brandul Mesopotamia au terminat anul trecut cu afaceri de 3 mil. euro, iar pentru 2015 este estimată o dublare a businessului, potrivit reprezentanţilor companiei.
Pe piaţa restaurantelor de tip fast-food Mesopotamia se luptă atât cu shaormeriile de cartier şi cu reţelele locale, dar şi cu giganţii străini precum McDonald’s şi KFC. De altfel, cei doi giganţi americani sunt liderii detaşaţi ai pieţei de restaurante din România în ansamblul său. Cu zeci de unităţi fiecare, cele două reţele fac afaceri de peste 100 mil. euro împreună.