ZF 24

Lucian Băltaru, CEO al companiei de curierat Sameday: Plăţile la curier au scăzut de la 80% la 50% în ultimele două săptămâni. În Bucureşti, procentul a scăzut la 40%

Lucian Baltaru, CEO Sameday

Lucian Baltaru, CEO Sameday

Autor: Mădălina Dediu Panaete

27.03.2020, 12:31 565

Lucian Băltaru, CEO al Sameday, companie de curierat controlată de eMag, spune că în ultimele săptămâni a stat de vorbă cu clienţii- magazine online să accepte plata online cu cardul astfel încât să se reducă la minimum plata la curier şi interacţiunea umană, care ar putea duce la răspândirea coronavirusului. În acest fel, plăţile online au crescut considerabil, mai ales în Bucureşti.

„Plăţile ramburs au scăzut de la 80% la 50% în ultimele două săptămâni. Iar în Bucureşti plăţile cu cardul au crescut şi mai mult. Astfel, plata la curier este acum la 40%, în timp ce plăţile online la client au urcat la 60% din total în Capitală”, a spus într-o videoconferinţă Lucian Băltaru, care este şi acţionar minoritar în cadrul companiei de curierat care are circa 5.000-7.000 de clienţi. El afirmă că volumele au crescut cu 5-10% în segmentul B2C ( business to consumer n-red.), dar este dificil de spus pe ce categorii de produse au crescut comenzile.

În reţeaua Sameday activează circa 2.100 de angajaţi şi colaboratori, dintre care circa 1.200 de curieri.

Lucian Băltaru spune că Sameday a luat măsuri pentru echiparea curierilor cu mănuşi, măşti, iar magaziile sunt igienizate periodic. Însă, managerul afirmă că devine o reală problemă să găseşti echipamente de protecţie, dar crede că această problemă se va rezolva datorită faptului că tot mai mulţi antreprenori încep să producă astfel de echipamente.

Totodată, compania a lansat un nou produs „Livrare fără griji” pentru a reduce frauda la primirea de către destinatar a coletelor şi pentru a reduce interacţiunea dintre curier şi client. Astfel, clientul va primi prin sms un cod PIN pe care îl va comunica curierului la venirea comenzii. Odată confirmat de către curier codul PIN coletul poate fi lăsat la uşă fără ca livratorul să intre în contact cu clientul.

Noul serviciu va fi disponibil începând de luni, 30 martie. Serviciul „Livrare fără griji” este valabil doar pentru trimiterile fără ramburs, iar activarea sa se face automat în momentul înregistrării comenzii. 

Serviciul  va fi disponibil pentru început în Bucureşti şi ulterior va fi extins în toată ţara. Sameday anunţă că serviciul va fi menţinut şi după ridicarea măsurilor menite să limiteze răspândirea virusului COVID-19, deoarece există interes din partea clienţilor pentru acest tip de livrare.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO