ZF 24

Magazinele din benzinării au ajuns la afaceri de peste 600 mil. euro, iar vânzările cresc an de an

Magazinele din benzinării au ajuns la afaceri de peste 600 mil. euro, iar vânzările cresc an de an

Autor: Roxana Petrescu

28 iul 2013 208
Produsele non-oil comercializate în cadrul benzinăriilor au fost anul trecut o piaţă de peste 600 milioane de euro, potrivit calculelor ZF făcute pe baza informaţiilor trimise de companiile petroliere.
 
Astfel, cele aproape 2.000 de benzinării care funcţionează în România pot fi consi­derate cea mai extinsă reţea de retail, ale cărei vânzări sunt comparabile cu cele bifate anul trecut de Real, spre exemplu, jucător cu 24 de hipermarketuri şi afaceri de 650 mil. euro.
 
„În general, în benzinării procentul vânzărilor de produse non-oil este între 10 şi 20%. Această pondere diferă de la o staţie la alta, în funcţie de amplasarea ei, în zona urbană sau de tranzit, dar şi de volumele de carburant vândute“, spun reprezentanţii Rompetrol, al doilea cel mai mare jucător din piaţa petrolieră locală. Anul trecut, Rompetrol Downstream, divizia de comerţ cu carburanţi a grupului, a înregistrat afaceri de 1,83 de miliarde de euro şi o pierdere de 33,6 milioane de euro, compania având o reţea de benzinării formată din 741 de puncte de alimentare, cifră care cuprinde însă şi staţiile mobile sau cuvele amplasate în incinta marilor consumatori.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Principalele valute BNR - luni, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7619
Diferență: 0,1451
Ieri: 4.7627
Azi: 4.3202
Diferență: 1,1306
Ieri: 4.3164
Azi: 5.5448
Diferență: 0,3075
Ieri: 5.5297
Azi: 4.3410
Diferență: 0,9488
Ieri: 4.3386