Magazinele de cartier care au luat măsurile necesare de protecţie şi au rămas deschise în ultima lună înregistrează creşteri de peste 15% ale numărului de clienţi şi de 50% ale valorii medii a bonului de cumpărături, potrivit proprietarilor.
„Partea bună a lucrurilor este că acum românii s-au întors la produsele locale, sunt nevoiţi să cumpere de la magazinul de la colţ, unde noi vindem. Numărul de clienţi a scăzut în perioada aceasta, dar valoarea coşului de cumpărături a crescut. Iaşiul este un oraş universitar şi odată cu plecarea studenţilor, se explică scăderea numărului de clienţi. Dar acum ne cumpără chiar localnicii“, a spus Iustinian Cozma Rusu, cofondator al Asociaţiei magazinelor de proximitate La Băcănie.
La Băcănie adună, în prezent, peste 20 de producători de preparate româneşti şi 40 de chioşcuri – magazine alimentare de cartier, inclusiv din zona rurală, sub un brand comun. Printre produsele comercializate se află fructe şi legume româneşti, produse apicole de la Prisaca Domnească, pufuleţi de la Yamy, preparate tradiţionale din carne de porc Fabricuţa din Tomeşti, sifoane de la Apă cu Duh, produse din gama Bunătăţi de Topoloveni, produse din gama Râureni, dar şi produse de curăţat de la Casa Lebăda.