ZF 24

Mai mult de jumătate din români îşi cumpără smartphone-ul sau tableta din magazine online

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Ioana Nita

31.08.2014, 19:30 312

În România, aproximativ 55% din persoanele care vor să cumpere un smartphone sau o tabletă finalizează achiziţia în mediul online, ponderea acestora fiind mai mare decât în Marea Britanie, Belgia şi Rusia, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK în cele patru ţări care a vizat analizarea procesului de cumpărare în cazul dispozitivelor mobile.

În România, piaţa de comerţ electronic generează vânzări de circa 1 mld. euro, iar pentru anul în curs se estimează că valoarea acestora s-ar putea dubla. În ceea ce priveşte vânzările de smartphone-uri şi tablete, acestea vor de­păşi 2,5 milioane de unităţi la sfârşitul lui 2014.

Înainte de a lua decizia de cumpărare, românii vizitează în medie 8 site-uri, dedicându-i fiecăruia circa 7,8 minute, faţă belgieni, care petrec 2,5 minute pe un site, cu o medie de 21 de site-uri analizate şi faţă de ruşi, care acordă 3,4 minute pentru fiecare din cele 7 site-uri investigate în medie.

În Marea Britanie, comportamentul consumatorilor este asemănător cu cel al românilor, britanicii petrecând în medie 7,7 minute pe fiecare din cele 9 site-uri cercetate înainte de a achiziţiona un dispozitiv mobil. În toate cele patru ţări analizate, principalele surse de informare pentru cumpărători sunt site-urile produ­cătorilor şi site-urile de comparare a preţurilor.

Spre deosebire de România, în Marea Bri­tanie, Belgia şi Rusia ponderea persoanelor care cumpără în final smartphone-ul sau tableta din magazinele online este de circa 42,5%, respectiv 32% şi 19%. În general, deşi majoritatea cumpărătorilor de smartphone-uri şi tablete se informează în mediul online, tendinţa este de a finaliza achiziţia în mediul offline deoarece consumatorii vor să atingă produsul înainte.

„Comportamentul tipic este de informare online şi cumpărare offline, tendinţă care ne aşteptăm să continue deoarece cumpărătorii consideră smartphone-ul şi tableta obiecte foarte personale. Prin urmare, simt nevoia să atingă produsul, să îi testeze modul de funcţionare“, se arată în studiu. De asemenea, consumatorii aleg cea mai bună ofertă, indiferent dacă aceasta se găseşte pe un site de comerţ electronic sau într-un magazine tradiţional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO