ZF 24

Marii producători de vin vând jumătate din volume în comerţul modern. Vin din urmă online-ul şi magazinele specializate

Marii producători de vin vând jumătate din volume în comerţul modern. Vin din urmă online-ul şi magazinele specializate

Autor: Ioana David

12.02.2015, 15:02 904

Vânzările de vin prin magazinele din comerţul modern au o pondere de 40-50% în piaţa de vin. Brandurile din portofoliul unor producători precum Murfatlar, Vincon, Jidvei, Cotnari sunt în topul vânzărilor jucătorilor din comerţul modern. În pofida expansiunii, ponderea pe care comerţul modern o are în piaţa de vin este constantă în condiţiile în care apar magazine specializate şi se dezvoltă comerţul online.

Aproape un milion de hectolitri de vin se vând anual în reţele din co­merţul modern, ceea ce re­pre­zintă 40-50% din volumele totale care se comerciali­zea­ză în România, arată o esti­mare a ZF pe baza da­telor produ­că­torilor de vin.

Câteva sute de bran­duri se gă­sesc pe rafturile marilor magazine, iar mi­zele sunt mărcile româneşti, industria vinului fiind de altfel dominată de produsele locale. Im­por­tu­rile au o cotă de doar câteva procente din piaţă.

„Ponderea comerţului moderm la nivelul pieţei o estimăm la 40%. Având în vedere creş­terea extensivă a segmentului, cota acestuia ar fi trebuit să crească, însă a rămas aproximativ con­stan­tă. Acest lucru s-a întâm­plat mai ales da­torită creş­terii magazinelor spe­cializate şi a online-ului“, a spus Daniel Negrescu, brand ma­na­ger al Murfatlar. Com­pania are 10 bran­duri în re­ţelele din comerţul modern, printre acestea numărându-se Trei Hectare, Lacrima lui Ovidiu, Silk, Conu Alecu, Rai de Murfatlar, Sec de Murfatlar, Zestrea Murfatlar. Acest canal generează 40-45% din afacerile com­paniei. În ultimii doi ani, mai notează Ne­grescu, ponderea canalului a rămas constantă în afacerile companiei.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO