ZF 24

Matei Ladea, Omnia Capital: Am ajuns în opt luni la un volum de business de 20 mil. euro cu filiala Dumagas Germania. Avem acolo o flotă de 67 de camioane

ZF Logistică, Transporturi şi Automotive 2025

Matei Ladea, Omnia Capital: Am ajuns în opt luni la un...

Autor: Alex Ciutacu

15.04.2025, 15:28 330

Filiala Dumagas Germania a ajuns în opt luni la un volum de business de 20 de milioane de euro şi continuă să se dezvolte, după cum a explicat Matei Ladea, cofondator al Omnia Capital, compania de investiţii care a cumpărat transportatorul Dumagas în urmă cu doi ani, prezent la conferinţa ZF Logistică, Transporturi şi Automotive 2025.

„Am deschis anul trecut filiala Dumagas GmbH în Germania şi am acumulat un volum de business de 20 de milioane de euro în opt luni de la înfiinţare. Avem o flotă de 67 de unităţi bitemp, care lucrează 24 de ore din 24 în circuit constant, în două sau trei schimburi, dacă e nevoie. Nu e o activitate de transport, cât e o activitate de transport şi distribuţie locală.”

Ce a mai declarat în cadrul evenimentului:

  • În Germania operăm 6 zile din 7, programul de lucru al angajatului din Germania fiind de 6 zile, nu de 5 ca în România.
  • Birocraţia este de 5-10 ori mai rea în Germania decât în România. În Germania angajatul are foarte multe drepturi pe care nu trebuie să le justifice. Obţine concediu medical cinci zile doar pe declaraţia proprie că îl doare capul. Şi concediile medicale sunt plătite de angajator fără a fi decontate de stat, cum e în România.
  • Noi trăim în continuare cu idealul ţărilor vest-europene de acum 20 de ani. Am lucrat în parlamentul german şi pot să vă spun că e un ideal care a fost maximizat şi ne-a fost prezentat ca o chestie fabuloasă, dar nu funcţionează aşa cum credem noi. Şi ei au corupţie, lipsă de predictibilitate, şi ei au învăţat să facă proiecte de dezvoltare a infrastructurii doar în campania electorală. Cu ce e diferit faţă de România?
  • Forţa de muncă este vânată din toate unghiurile în Germania. Nu contează cât plăteşti, cineva va plăti mai mult. Există arii de densitate logistică exagerată, unde toată lumea lucrează, motiv pentru care scrie pe toate gardurile că angajează şoferi şi scrie „propune-ne tu salariul pentru care vrei să te angajezi la noi”.
  • Am reuşit să angajăm 150 de şoferi în Germania. 95% sunt veniţi din România, iar restul sunt şoferi români care locuiau deja în Germania.
  • Există apetit pentru investiţii cu capital românesc în Europa de Vest. Dumagas România are o cifră de afaceri undeva la 35 de milioane de euro, iar în opt luni am reuşit să ajungem la încă 20 de milioane de euro pe cea mai competitivă piaţă din punct de vedere al transporturilor din Europa. Este o realizare.
  • În Germania ne-am prpus să devenim un partener strategic pentru clienţi, nu prin case de expediţii, nu prin intermediari, nu prin brokeri. Când am cumpărat Dumagas, flota internaţională genera undeva la peste 10 mil. euro în comunitate şi opera în proporţie de 50% cu client direct. Acum operează în proporţie de peste 70% cu client direct.
  • Avem contracte directe cu Mercedes, cu grupul Schwarz în România, cu grupul Schwarz în Germania, cu Jaguar Land Rover, cu Ford Craiova.
  • Pentru Ford Craiova facem logistica pentru piese auto care intră în producţie. Piesele sunt la noi, le asigurăm transportul, depozitarea, picking, handling şi livrare just in time la linie de producţie.
  • Anul trecut am deschis şi o filială în Italia, unde căutăm să facem export din Italia şi avem clienţi cărora le exportăm produsele în UK, Franţa, Spania, Germania şi încercăm să stabilizăm şi o linie România-Europa de Vest, acum că Schengen ne-a îmbunătăţit condiţiile.
  • Am reuşit să ne diversificăm activitatea astfel încât oricând merge o industrie să culegem roadele acelei industrii şi oricând suferă o industrie să fim protejaţi natural.
  • Piaţa românească are potenţial şi vom investi în continuare. Trebuie să ne uităm care e planul regional, care e masterplanul, care e direcţia geopolitică a României, ce strategii se vor mişcă. Pe noi ne sperie într-o anumită măsură ce se întâmplă în SUA.
  • Suntem cel mai mare client din România de long time rental pentru camioane, avem 188 de camioane pe long time rental, cu tot cu flota din Germania. E în esenţă un leasing operaţional, dar structura contractului e puţin diferită.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels