Retailerul belgian Mega Image controlează 5% din magazinele din Bucureşti şi 20% din banii cheltuiţi de consumatori sunt pentru mâncare şi bunuri de larg consum, arată calculele ZF pe baza datelor existente.
Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Mega Image deţine doar în Bucureşti 430 dintre cele aproape 600 de unităţi, acoperind astfel toate cartierele dormitor, zonele de birouri şi chiar şi dezvoltările rezidenţiale noi. La o suprafaţă de 230 kilometri pătraţi, Mega Image are în medie două magazine per kilometru pătrat, conform unor calcule jurnalistice efectuate de ZF.
Retailerul care a devenit cel mai important chiriaş de la parterul blocurilor din Capitală are în medie două magazine pe kilometru pătrat. Există însă zone unde există 4-5 unităţi pe câteva sute de metri pătraţi.
„Pe piaţa din Bucureşti avem o cotă de piaţă de peste 20%. Oraşul se dezvoltă şi noi creştem odată cu el. Vorbesc despre Bucureşti şi Ilfov, zona extinsă a Bucureştiului cum o numim noi. Mergem şi în zone rezidenţiale, şi în clădiri de birouri, şi în cadrul proiectelor imobiliare noi“, spunea la finalul anului trecut Vassilis Stavrou, directorul general al Mega Image, într-un interviu acordat ZF.
Mega Image are afaceri anuale de circa 1 mld. euro, din care circa 80% în Bucureşti, conform estimărilor ZF.