ZF 24

Microsoft a lansat primul său laptop, Surface Book, cu 50% mai rapid ca Apple McBook Pro

Microsoft a lansat primul său laptop, Surface Book, cu...

Autor: Anca Dumitrescu

07.10.2015, 09:30 1043

Microsoft a lansat marţi seara primul laptop produs de companie, Surface Book, cu care vrea să atragă utilizatorii în ecosistemul cloud şi despre care susţine că este cu 50% mai rapid ca Apple MacBook Pro, relatează MarketWatch.

Prin Surface Book, care costă 1.499 de dolari, Microsoft o ia înaintea unor producători consacraţi de echipamente, ca Hewlett-Packard şi Dell, care construiesc de mult timp PC-uri pentru sistemul de operare Windows.

Microsoft, care a lansat în cadrului evenimentului organizat seara trecută două noi smartphone-uri, o nouă tabletă Surface şi un dispozitiv purtabil îmbunătăţit, mizează că prin introducerea unui laptop premium va atrage clienţi pentru ecosistemul cloud al companiei.

Este un efort prin care Microsoft vrea să devanseze Apple şi Google, care au lansat recent dispozitive mobile premium.

Surface Book, cu un ecran cu o diagonală de 12,3 inci, este primul laptop produs de Microsoft şi a doua categorie de dispozitive destinată companiilor lansată de grup. Prima categorie lansată deja este gama de tablete Surface.

“Odată cu revoluţia mobilă şi concurenţa venită din partea Apple şi Google, Microsoft era în pericol. Trebuia să devină o companie complet integrată, pentru a crea dispozitive care să îi susţină dezvoltarea în continuare”, a declarat Pat Moorhead, fondatorul companiei de consultanţă MoorInsights Strategy.

Laptopul marchează un progres notabil pentru Microsoft, care vrea să crească vânzările de produse software, a adăugat Moorhead.

“Despre asta este vorba. Să atragă mai mulţi oameni care utilizează Microsoft 365, OneDrive şi Windows 10”, consideră analistul.

La evenimentul de marţi, Microsoft a anunţat că a atras peste 10 milioane de utilizatori pentru Windows 10, de la lansarea sistemului de operare la sfârşitul lunii iulie, o lansare monumentală comparativ cu Windows 8, consideră Daniel Ives, analist la FBR Capital Markets.

Directorul general al Microsoft, Satya Nadella, are ca obiectiv obţinerea unor venituri de 20 de miliarde de dolari din serviciile cloud, până în iunie 2018, faţă de 6 miliarde de dolari în acest an.

Nadella speră că dispozitivele premium vor contribui la adoptarea noilor softuri, iar prin comparaţia directă a Surface Book cu Macbook Pro grupul nu a ascuns acest lucru, susţinând că laptopul cu sistemul de operare Windows este cu 50% mai rapid.

“Dispozitivul este un competitor puternic al MacBook şi un înlocuitor clar pentru dispozitivele mai voluminoase care funcţionează cu Windows”, a declarat J.P. Gownder, analist principal la Forrester Research.

O provocare pentru Nadella este să atragă mai mulţi utilizatori de dispozitive mobile cu sistemul Windows 10.

Smartphone-urile Lumia 950 cu ecrane de 5,2 inci şi Lumia 950 XL cu ecrane de 5,7 inci sunt un efort în această direcţie.

Microsoft este al treilea mare producător de smartphone-uri din SUA, după Apple şi Google, potrivit companiei de analiză a pieţei IDC.

”Noile telefoane Lumia măcar aduc Microsoft în dialog cu consumatorii”, a spus Ives, el adăugând că va fi un drum lung pentru Nadella în încercarea de a ajunge din urmă companiile concurente.

Acţiunile Microsoft au închis marţi în urcare cu 0,3%, iar cele ale Apple cu 0,5%. Titlurile Microsoft au urcat în ultimele trei luni cu 5,2%, având o evoluţie mai bună decât cele ale Apple şi indicele Dow Jones, care au scăzut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO