ZF 24

Mihai Pătraşcu, Evomag: Anul trecut am vândut ceasuri de un milion de euro

Autor: Ştefan Stan

01.05.2014, 00:08 11494

Evomag, unul dintre principalii jucători în comerţul online, prezent pe piaţă de 9 ani, cu vânzări de peste 15 mil. euro în 2013 fără a fi contractat credite de la bănci, vrea să ajungă în trei ani la un business de 50 mil. euro, a declarat la ZF Live Mihai Pătraşcu, proprietarul şi directorul general al Evomag.

„Întotdeauna mi-am dorit să cresc, nu am ştiut neapărat în ce direcţie vom merge şi unde vom ajunge, dar cu siguranţă nu am visat atât de departe. Visul meu a fost să creez o companie cunoscută, care să rezolve o problemă a oamenilor. Anul trecut am avut vânzări de 15 milioane de euro, iar anul acesta ne-am bugetat undeva în jurul a 20 de milioane de euro“, a spus Mihai Pătraşcu.

Unul dintre segmentele de piaţă pe care Evomag este pe primul loc în România este cel al vânzărilor online de ceasuri, care a generat anul trecut vânzări de 1 mil. euro.

„În urmă cu doi-trei ani, când am văzut că lucrurile devin foarte concurenţiale pe piaţă, ne-am gândit să ne orientăm către alte categorii de produse, unde să ajungem pe primul loc. Spre exemplu, pe segmentul de ceasuri suntem pe primul loc în România. Vindem ceasuri de toate brandurile, cu preţuri de până la două-trei mii de euro. Cel mai scump ceas vândut a fost un Tissot, undeva la 2.000 de euro. În Bucureşti avem şi un showroom, unde clienţii pot verifica produsele“, a spus Pătraşcu.

„Nu pot spune că a fost un target să vând compania, pentru că încă avem loc de creştere. E păcat să vorbim de vânzare când avem o creştere de două cifre pe an. Există şi riscul să nu rezistăm în cazul unei crize, este o concurenţă foarte mare. Pot spune că există foarte multe evoluţii pozitive pe partea de customer service. Noi ne luptăm ca magazin online cu încrederea clien­ţilor, nu cu preţul, rapiditatea de livrare sau disponibilitatea produselor. Evomag livrează de câteva ori în aceeaşi zi cu maşinile proprii, în Bucureşti. O livrare realizată de noi măreşte mult mai mult încrederea în brandul nostru faţă de un curier care lasă un colet pe masă şi pleacă“, a adăugat proprietarul Evomag.

Evomag are aproximativ 70 de angajaţi, însă compania ajunge la aproape 100 de salariaţi dacă sunt luate în considerare şi alte businessuri ale companiei.

Evomag a achiziţionat anul trecut şi magazinul online de jucării Toys.ro, care momentan este pe locul patru pe piaţă, dar pe care Pătraşcu vrea să îl aducă în doi ani pe locul doi pe segmentul online de jucării. În prezent eMag, cel mai mare retailer online din România, este numărul unu pe segmentul jucării.

„Ţinând cont că suntem încă un business antreprenorial în creştere, avem un profit de până în 100.000 de euro. Profitul nu este focusul nostru, tot ceea ce facem reinvestim. Anul trecut am făcut o investiţie foarte mare în octombrie şi ne-am mutat într-un sediu de 2,5 ori mai mare, de 200 de metri pătraţi. Am fost nevoiţi să facem această investiţie pentru a creşte încrederea clienţilor“, a declarat Pătraşcu.

Punctele-cheie din spatele creşterii Evo­mag sunt, în opinia lui Pătraşcu, serviciile pentru clienţi, rapiditatea în livrare (prin flota proprie de maşini), departamentul de product management, care se ocupă de achiziţia produselor la un preţ cât mai competitiv, şi brandul în sine.

Cea mai recentă estimare pentru valoarea companiei a fost de aproximativ 7 milioane de euro, a declarat Pătraşcu.

Liderul pieţei locale de retail online este compania eMag, care estimează pentru acest an afaceri de peste 260 de milioane de euro. 

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO