Leanpay, start-up-ul din Slovenia specializat în soluţii de creditare digitală de tip Buy Now Pay Later (BNPL), va direcţiona o mare parte din investiţia de 10 milioane de euro atrasă recent pentru dezvoltarea businessului său din România, având în plan să crească numărul de produse digitale oferite pe plan local, să atragă mai mulţi parteneri şi să crească echipa de la Bucureşti.
„Cea mai mare parte a investiţiei va fi redirecţionată către dezvoltarea Leanpay în România, o piaţă prioritară pentru noi din perspectiva oportunităţilor, în care ne dorim să creştem gradul de competitivitate. Astfel, concret, impactul finanţării pentru piaţa românească se va traduce în accelerarea operaţiunilor şi creşterea portofoliului de produse digitale, atragerea mai multor parteneri noi, atât prin diversificarea canalelor de achiziţie cât şi extinderea echipei cu profesionişti dedicaţi. În plus, vom lansa produse noi: card virtual, credit de nevoi personale, urmând să investim susţinut în campanii de creştere a numărului de utilizatori finali. Nu în ultimul rând, vom investi consistent în campanii de <<awareness>>, pentru a creşte notorietatea brandului Leanpay atât în sectorul business to business, cât şi business to consumer”, a declarat pentru ZF Miša Živić, cofondator şi CEO al Leanpay.
Start-up-ul sloven, prezent şi pe piaţa din România din 2023, a anunţat recent că a încheiat o nouă rundă de finanţare de tip serie B în valoare totală de 10 milioane de euro. Runda de investiţii a fost condusă de BlackPeak Capital, urmat de Catalyst Romania Fund II, ambii investitori noi, cărora li s-au alăturat South Central Ventures şi Lead Ventures, care au investit şi în rundele anterioare.
Pe lângă Slovenia, piaţa-mamă, şi România, start-up-ul este prezent şi în Ungaria, astfel că va direcţiona o parte din noua investiţie şi către această ţară. În prezent, România şi Ungaria sunt practic pieţele cheie pentru Leanpay al cărui obiectiv pe termen lung este să ajungă lider pe zona soluţiilor BNPL în regiunea Europei Centrale şi de Est.
„Totodată, vom continua să eficientizăm şi să inovăm zona de servicii, şi ne referim aici la funcţionalităţi precum <<verifică limita>>, prin care utilizatorii pot verifica, în avans, prin câteva click-uri eligibilitatea şi suma pe care o pot accesa, dar şi un proces de self-service în magazin. Finanţarea ne va permite, de asemenea, să dezvoltăm noi produse pentru partenerii şi clienţii noştri. În plus, această infuzie ne va sprijini şi eforturile de dezvoltare a echipei prin atragerea de noi talente de top, în acelaşi timp consolidând şi poziţia de lider BNPL din Slovenia. Toată această linie de acţiuni ne aduce mai aproape de obiectivul nostru principal, acela de a deveni liderul pieţei de servicii Buy Now Pay Later 3.0 din Europa Centrală şi de Est”, a subliniat Miša Živić.
Leanpay a intrat pe piaţa din România anul trecut în urma unei investiţii de un milion de euro, iar de atunci a atras în portofoliu o serie de comercianţi de pe plan local precum Flanco, PC Garage, Zepter, Ideall, Lensa, Bose, Klap, Medical Sport, Bed & Sofa sau DWYN Shop.
În cele trei ţări în care activează în prezent – Slovenia, Ungaria şi România, Leanpay are în total peste 1.500 de comercianţi parteneri şi 120.000 de clienţi cărora le-a acordat credite de consum în valoare de peste 200 de milioane de euro, oferindu-le posibilitatea de a plăti în rate o gamă largă de produse. În 2023, veniturile companiei au crescut de 2,5 ori, în timp ce de la runda de serie A, creşterea veniturilor a fost de 4x.