ZF 24

Modelul şcolar şi de business al uneia dintre cele mai performante reţele de învăţământ privat din ţară

Fatih Göktaş a venit în România în 1997, iar timp de şapte ani a fost director al Liceului Internaţional de Informatică din Bucureşti. Ulterior, a ocupat timp de patru ani poziţia de director al International School of Bucharest, iar de aproximativ şase ani este director general al grupului educaţional Lumina Instituţii de Învăţământ. Foto: Răzvan Lupică

Autor: Corina Mirea

02.05.2014, 19:17 2932

Peste 400 de elevi ai reţelei educaţionale particulare Lu­mina au obţinut un loc pe po­dium la olimpiade na­ţio­nale şi internaţionale în ultimii 19 ani, plasând grupul în topul celor mai bune instituţii de învăţământ privat din România în funcţie de rezultatele şcolare.

Mai mult, în timp ce în ultimii trei ani numărul elevilor care au reuşit să treacă de examenul de bacalaureat la nivel naţional s-a înjumătăţit, rata de promovabilitate în cadrul liceelor reţelei Lumina a fost de 95% sau chiar 100%.

Lumina este o reţea privată de instituţii de învăţământ care anul trecut a făcut un profit de 5 milioane de lei.

Care a fost „reţeta“ pe care a mizat conducerea grupului de origine turcă?

„Începem să pregătim elevii pentru examenul de bacalaureat încă de la clasa a unsprezecea printr-un sistem flexibil. Adică, în funcţie de ce materii trebuie să dea la bacalaureat, îi lăsăm să se pre-gătească mai mult în zonele respective. În plus, la matematică, spre exemplu, ei fac zece ore pe săptămână, cu patru în plus faţă de cât au în programă. Şi la fel procedăm şi cu cei care participă la olimpiade. Cu o lună înainte se pot pre-găti numai la materiile la care vor avea concurs“, spune Fatih Göktaş, direc­torul general al Lumina Instituţii de Învăţământ, reţea care deţine în prezent unspreze instituţii educaţionale private (de la grădiniţe până la universitate) în şase oraşe din ţară. Grupul a fost înfiinţat în urmă cu 20 de ani de mai mulţi oameni de afaceri români şi turci şi a deschis prima instituţie de învăţă­mânt la Constanţa (liceu internaţional de informatică în care studiau iniţial 25 de elevi), unde exista deja o comunitate turcă. Un an mai târziu, aceştia au ho­tărât să mai deschidă unul în Bucureşti, pe fondul creşterii comunităţii de expaţi, iar cea mai recentă investiţie a grupului a fost construirea a patru şcoli interna­ţionale în Cluj, Iaşi, Ploieşti şi Timişoara (deschise în 2010). În cei 20 de ani de la înfiinţare, reprezentanţii Lumina spun că au investit mai mult de 15 mil. euro în extinderea reţelei de învăţă­mânt. În pre­zent, aceasta are 3.200 de elevi şi stu­denţi înscrişi, cei mai mulţi (circa 2.300) fiind în instituţiile din Bucureşti şi circa 400 de cadre didactice atât din Ro­mâ­nia, cât şi din Marea Britanie şi Turcia.

„Participăm constant la olimpiadele naţionale şi internaţionale şi deja din clasa a cincea, pe lângă cele şase clase normale, avem şi două pentru olimpici din fiecare generaţie, unde sunt admişi doar cei care au rezultate foarte bune. În plus, elevii de clasa a doisprezecea îi ajută la pregătire pe cei de a opta sau a noua pentru olimpiade şi, de asemenea, avem şi foşti absolvenţi care ajută la pregătirea lor sau predau la şcolile noastre“, mai precizează directorul grupului. El mai spune că şcoala oferă şi burse elevilor cu rezultate internaţio­nale (la concursuri). Din cei 400 de liceeni din cadrul Interna­tional School of Bucharest (liceu înf­i­inţat în 1996 de Lumina) 130 sunt olimpici care primesc burse (care în majoritatea cazurilor înseamnă scutire aproape integrală de la plata taxei de şcolarizare). Sunt însă şi 40 de olimpici din provincie care s-au înscris la ISB şi locuiesc la căminul liceului. Unii dintre ei primesc burse în valoare de 100 până la 400 de lei pe lună, în funcţie de rezultatele academice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO