ZF 24

Muntele şi Delta au atras de două ori mai multe investiţii în turism. Litoralul pierde

Muntele şi Delta au atras de două ori mai multe...

Autor: Mădălina Panaete

11.01.2016, 17:11 836
Numărul de unităţi de cazare din zona montană, din Delta Dunării şi din oraşele mari a ajuns anul trecut la un nivel dublu comparativ cu cel din urmă cu 15 ani, în timp ce pe litoral numărul de pensiuni, hoteluri sau vile s-a redus, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Astfel, în Bucureşti şi în reşedinţele de judeţ numărul uni­tăţilor de cazare a crescut de trei ori com­pa­rativ cu anul 2000, în timp ce investiţiile în cabane, vile sau hoteluri din staţiunile montane s-au dublat, până la peste 1.800 de unităţi.
 
În schimb, numărul unităţilor de cazare din Delta Dunării (inclusiv oraşul Tulcea) a ajuns după primele zece luni ale anului trecut la 138, cu 80% mai mult comparativ cu anul 2000. Una din cele mai recente investiţii în Delta Dunării este cea a companiei de turism şi transport de persoane Eurolines, care a cumpărat complexul Green Village din Sfântu Gheorghe.
 
Pe de altă parte, în staţiunile de pe litoral (exclusiv oraşul Constanţa) a scăzut cu 10% numărul de unităţi de cazare. O explicaţie pentru acest lucru ar putea fi numărul mare de hoteluri şi moteluri rămase în paragină după anul 2000. Însă litoralul românesc îşi revine treptat cu ajutorul investiţiilor făcute de mai mulţi antreprenori locali, în special în zona de sud. Zona montană are avantajul de a putea atrage turişti pe tot timpul anului, pe când pe litoral hotelurile stau mai mult închise în perioada octombrie - aprilie.
 
 
Sorin Ionescu, fondator şi director al companiei de consultanţă în domeniul hotelier Fivestar Hospitality, spunea recent că printre avantajele unei investiţii în zona montană este aceea că în afara perioadei de vârf se pot organiza conferinţe, simpozioane sau întâlniri, astfel că sezonul este „prelungit“.
 
Pe de altă partele, marile oraşe din ţară au reuşit să atragă in­vestiţii în domeniul hotelier datorită dezvoltării mediului de afa­ceri local care a adus cu sine creşterea turismului de busi­ness.
 
În plus, şi numărul de turişti care călătoresc în România pentru relaxare sau agrement a crescut în ultimii ani, ceea ce face şi mai viabilă o investiţie într-o unitate de cazare.  Bucureştiul, dar şi oraşe precum Cluj-Napoca, Sibiu, Braşov, Constanţa sau Iaşi sunt totodată şi pe lista celor mai mari lanţuri hoteliere care vor să se extindă. Grupuri internaţionale precum Accor, Rezidor sau Starwood au anunţat planurile de dezvoltare în marile oraşe, vrând să deschidă hoteluri în sistem de management sau franciză .
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO