Tesla a făcut un pas neaşteptat, lansând o actualizare importantă a Modelului Y direct pe piaţa chineză, într-un efort de a contracara competiţia acerbă din partea producătorilor locali. Acest facelift mult aşteptat aduce îmbunătăţiri semnificative unui model care deja depăşeşte ca vânzări fraţii săi mai mari, Modelele S, 3 şi X, scrie Financial Times.
Preţul noii versiuni porneşte de la 263.500 Rmb (aproximativ 35.900 $), marcând o creştere de 5,4% faţă de modelul anterior, conform informaţiilor publicate vineri pe site-ul Tesla China.
Tesla, condusă de Elon Musk, plănuieşte să înceapă livrările acestei versiuni modernizate în luna martie, cu condiţia aprobării reglementărilor de către autorităţile chineze. În plus, compania oferă o opţiune de finanţare cu dobândă zero pe o perioadă de până la cinci ani, valabilă în cadrul unei campanii de precomenzi care se încheie la sfârşitul lunii februarie.
Tesla China a confirmat că este pentru prima dată când compania alege piaţa chineză continentală ca loc de lansare pentru o actualizare majoră a unui model. Totuşi, Modelul Y actualizat a devenit disponibil şi pe alte pieţe mai mici, precum Hong Kong şi Malaezia, fiind produs în fabrica Tesla din Shanghai.
Faceliftul introduce mai multe elemente atractive, inclusiv faruri şi stopuri redesenate, un timp de acceleraţie mai scurt – 4,3 secunde pentru 0-100 km/h – şi o autonomie crescută, care ajunge acum la 719 km cu o singură încărcare.
„Totul se leagă de competiţia acerbă şi de nevoia Tesla de a-şi menţine imaginea de inovator pe piaţa din China,” a comentat Daniel Kollar, analist auto la firma de consultanţă Intralink.
„Un nou model, cum ar fi mult-discutatul Model 2, ar fi probabil o mişcare mai puternică. Dar, pentru moment, o actualizare a unui model existent este minimul necesar,” a adăugat acesta.
Tesla se confruntă cu presiuni considerabile. Săptămâna trecută, compania a raportat prima scădere anuală a vânzărilor de vehicule din ultimul deceniu, o situaţie atribuită parţial vechimii modelelor sale. În octombrie, Elon Musk a declarat că dezvoltarea Modelului 2, un vehicul mai accesibil, ar fi momentan „inutilă”. În prezent, Modelele 3 şi Y, cele mai populare vehicule Tesla, au deja aproape opt, respectiv cinci ani de la lansare.
Lipsa unor modele noi, în afara seriei actuale S3XY, este percepută ca o vulnerabilitate, mai ales pe piaţa chineză, extrem de competitivă. Potrivit HSBC, producătorii auto chinezi au planificat lansarea a aproximativ 90 de modele noi doar în ultimul trimestru al anului 2024, dintre care aproape 90% sunt vehicule electrice. Acest ritm rapid de lansare reprezintă o provocare serioasă pentru Tesla.