ZF 24

Negocieri pentru curse aeriene directe din Bucureşti spre China

Negocieri pentru curse aeriene directe din Bucureşti...

Autor: Alina Oprea

27.07.2015, 13:32 1765

"La o conferinţă de specialitate la care am participat recent în Georgia au venit specialişti din Europa şi Asia, noi fiind interesaţi de rutele din America, în special cele din America de Nord, şi către Asia. Aici am fost să vorbim în special de rutele spre zona asiatică, însemnând în primul rând China. Am vorbit cu Air China, dar şi cu China Southern Airlines, încercând să venim în întâmpinarea lor cu cât mai multe informaţii, astfel încât să-i convingem ca într-un viitor cât mai apropiat să înceapă operarea către Bucureşti, în varianta de operare directă Bucureşti-Beijing sau Bucureşti-Shanghai. Sau -avem o colaborare bună şi cu United Airports of Georgia - să avem o operare combinată cu o escală la Tbilisi", a declarat pentru MEDIAFAX Valentin Iordache, directorul Direcţiei de Relaţii Externe şi purtătorul de cuvânt al CNAB.

Potrivit acestuia, companiile doresc să opereze cursele respective atunci când piaţa va fi suficient de matură, fiind puţin probabil ca acest lucru să se întâmple în acest an.

În plus, au existat negocieri cu compania rusă Aeroflot, care deja operează cursa Bucureşti-Moscova şi vrea să adauge Bucureşti - Sankt Petersburg.

"Sankt Petersburg este un oraş cu un potenţial turistic foarte mare, iar Bucureştiul poate fi interesant pentru cetăţenii ruşi din această zonă a Rusiei", a spus Iordache.

Oficialul CNAB a precizat că a purtat discuţii şi cu cea mai mare companie ucraineană, Ukraine International Airlines, pentru ruta Kiev-Bucureşti.

De asemenea, încercând să convingă companiile aeriene din Extremul Orient şi mai ales pe cele din Statele Unite să opereze o perioadă mai îndelungată pe Aeroportul din Otopeni, reprezentanţii CNAB au pregătit acestor operatori oferte speciale. Vor fi discounturi mari în primii ani de contract, afirmă oficialul CNAB, cu condiţia ca partenerii companiei să-şi asume că vor opera curse directe timp de cel puţin cinci ani.

"Nu poţi să vii să operezi fără taxe de aeroport şi după un an să te retragi. Obligativitatea este să operezi mai mulţi ani. Dacă o companie vine şi îmi operează curse directe spre New York sau Montreal nu va plăti taxe în primul an, de exemplu, în cadrul unui contract de cinci ani", adaugă Iordache.

Pentru fiecare operare, companiile aeriene plătesc aeroportului taxe în funcţie de masa maximă la decolare.

Referitor la o posibilă cursă Bucureşti-New York, pentru aceasta se poartă de multă vreme negocieri, iar următoarele întâlniri cu companiile aeriene americane vor avea loc la sfârşitul lunii septembrie în Africa de Sud, la Durban.

"Ca urmare a acestor negocieri, compania Delta Air Lines a venit şi a şi operat o vreme pe Bucureşti curse directe către SUA, dar din motive comerciale de redistribuire a aeronavelor s-a retras de pe Otopeni. Ei au venit aici ca urmare a insistenţelor noastre şi în urma discuţiilor purtate la aceste conferinţe internaţionale. Ultima lor cursă a avut loc acum cinci ani. Între timp, foarte multe companii preferă să vină prin intermediul unui hub şi să alimenteze la aeroporturi regionale", a spus Iordache.

El subliniază că în viitorul foarte apropiat nu întrevede posibilă o cursă directă Bucureşti-New York, decât dacă TAROM va redeschide această rută transcontinentală.

"E un pic mai greu deocamdată, dar nu imposibil. Dar noi insistăm în continuare şi vom avea şi în septembrie discuţii cu mai multe companii americane să vină să opereze pe Otopeni", a precizat Iordache.

De asemenea, în urma discuţiilor cu Air Serbia, compania naţională a Serbiei, care operează curse Bucureşti-Belgrad din decembrie 2013, a reieşit că aceştia fie vor mări numărul de operări pe Otopeni, fie vor ateriza cu aeronave cu capacitate mai mare. O altă companie de transport aerian care are în plan să crească numărul aeronavelor care aterizează la Bucureşti este Polish Airlines.

Pe aeroportul Otopeni operează în prezent 31 de companii aeriene către 70 de destinaţii.

CNAB şi-a început activitatea în 2010, prin fuziunea societăţilor care gestionau cele două aeroporturi din Capitală, Henri Coandă şi Aurel Vlaicu, şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

Compania a avut anul trecut un profit net de 99 milioane lei, în creştere de la 69 milioane lei în anul anterior. Cifra de afaceri a CNAB a crescut în 2014 la 648 milioane lei, de la 582 milioane lei în 2013.

Pentru acest an, compania şi-a bugetat afaceri în creştere, de 671 milioane lei, dar un profit net în scădere, de 44 milioane lei, din cauza cheltuielilor mai mari cu investiţiile.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat un trafic aerian de 4,21 milioane pasageri şi 52.116 mişcări de aeronave (aterizări şi decolări), în primele şase luni ale acestui an, pe aeroporturile internaţionale Henri Coandă - Otopeni şi pe Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu.

Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în primul semestru din 2015 a înregistrat o creştere relevantă, de 12,58%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creându-se astfel premisele atingerii pragului de 9 milioane de pasageri în întreg anul 2015, a anunţat CNAB, într-un comunicat.

Din total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 4.215.314 de pasageri şi 46.426 mişcări de aeronave.