ZF 24

Noua tendinţă în motivarea tinerei generaţii. Tânărul îl poate mentora pe superior în chestiuni care îi sunt celui din urmă mai puţin cunoscute

Noua tendinţă în motivarea tinerei generaţii....

Autor: Mihaela Pascari

20.05.2017, 17:01 4136

Pentru angajaţii care fac parte din tânăra generaţie, relaţia satisfăcătoare cu managerul contează mai mult decât pachetul salarial atunci când sunt puşi în faţa deciziei de a-şi schimba locul de muncă, spun specialiştii.

Prin urmare, una dintre soluţiile găsite de angajatori pentru a creşte producti­vitatea şi motivarea la job este inversarea rolurilor între mentor şi angajat.

„Dincolo de educarea ambelor părţi în diferenţele generaţionale, este utilă folosirea unor metode precum sunt sesiunile de coaching sau reverse mentoring, tânărul îl poate mentora pe superior în chestiuni care îi sunt celui din urmă mai puţin cunoscute, cum ar fi social media sau lumea digitală“, a spus Andreea Mihnea, directorul de HR al firmei de audit şi consultanţă fiscală EY.

În opinia sa, în momentul actual, companiile din piaţa locală sunt într-o perioadă de tranziţie în care nici modelele de business cu actualii manageri şi nici noua generaţie care abia intră în business nu au găsit o cale optimă de comunicare.

„Este nevoie de o schimbare de paradigmă a timpului petrecut cu dezvoltarea angajaţilor, găsirea unor soluţii eficiente de control şi schimbarea culturii organizaţiei pentru mai multă încredere în raporturile de muncă“, a precizat Andreea Mihnea.

De asemenea, reprezentanta companiei Gi Group, Luiza Simion, spune că decalaje între generaţii vor exista întot­deauna, însă este necesar un echilibru între generaţii în ce priveşte motivaţia, productivitatea şi repartiţia sarcinilor.

„Generaţia tânără învaţă repede, se plictiseşte repede, doreşte să avanseze repede în egală măsură, cei aparţinând generaţiilor tinere se nasc şi cresc cu tehnologia. În acest context, se adaptează mai repede la sarcini complexe şi sunt mai înclinaţi către productivitate şi performanţă“, a explicat Luiza Simion, business unit recruiter al Wyser, departamentul de recrutare pentru poziţii de middle şi top management al firmei de recrutare şi închiriere de forţă de muncă temporară Gi Group România. În opinia sa, managerul de resurse uma­ne trebuie să se implice activ în crearea unui acord între generaţii. Potrivit reprezentantei EY, procesele actuale utilizate de managerii de HR nu reuşesc să răspundă nevoilor forţei de muncă tinere.

„Conflictul între generaţii va fi depăşit prin educarea ambelor tabere, dar mai ales prin adaptarea modelelor tradiţionale de business la nevoile şi potenţialul noii generaţii. Tinerii sunt mai productivi când au flexibilitate îmbinată cu ghidarea clară a unui mentor“, a spus Andreea Mihnea.

De asemenea, managerii direcţi trebuie să ofere feed-back mai atent, deşi noile generaţii îşi doresc să primească feed-back constant la locul de muncă. Adesea, un feed-back care îl corectează pe un tânăr este perceput de către acesta ca o critică.

„Este un echilibru foarte delicat de atins în primul rând de către manager deoarece a menţine un echilibru cere un consum emoţional extrem de mare: pe de o parte trebuie să ghideze şi să mentoreze tânărul angajat şi în acelaşi timp trebuie să îi dea impresia acestuia din urmă că el deţine controlul“, a mai spus Andreea Mihnea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO