ZF 24

Noul Sandero, cea mai sigură Dacie făcută vreodată la Mioveni: a luat patru stele la testele Euro NCAP

Noul Sandero, cea mai sigură Dacie făcută vreodată la Mioveni: a luat patru stele la testele Euro NCAP

Autor: Bogdan Alecu

29.05.2013, 12:04 8331
Dacia Sandero 2013 a primit patru stele la testele de siguranţă Euro NCAP, marcând în premieră trecerea de la standardul de trei stele primit până acum de modelele din era Logan.
 
Ultimul model testat la EuroNcap a fost monovolumul de familie Lodgy, aspru criticat de oficialii institutului de testare deoarece pentru o maşină de familie a primit doar trei stele din cinci. 
 
 

Cea de-a doua generaţie a Dacia Sandero a devenit astăzi cel mai sigur model Dacia testat de EuroNCAP, obţinând în premieră un punctaj de patru stele. Mai mult, Sandero obţine patru stele fără a dispune de airbaguri cortină care să protejeze capul pasagerilor în cazul unui impact lateral, sau de airbaguri laterale pentru locurile din spate.

În ceea ce priveşte siguranţa din habitaclu pentru pasagerii adulţi a rămas stabilă în cazul impactului frontal, potrivit raportului EuroNCAP. Manechinele de test au indicat un nivel adecvat de protecţie a pasagerilor faţă. Modelul Sandero a prezentat un nivel similar al protecţiei în cazul pasagerilor de staturi diferite, în poziţii diferite. În impactul cu bariera laterală, protecţia pieptului a fost adecvată. Cu toate acestea, în cazul unui impact lateral mai puternic cu un stâlp există un nivel mai scăzut de protecţie pentru piept. Scaunele şi tetierele oferă o protecţie marginală ocupanţilor locurilor faţă în cazul unui impact din spate, potrivit EuroNCAP.

Dacia Sandero a primit punctajul maxim de siguranţă în cazul impactului frontal pentru manechinul ce simulează un copil de 18 luni amplasat într-un scaun orientat invers faţă de sensul de mers, iar pentru cel de trei ani orientat spre sensul de mers a avut un spaţiu de mişcare limitat. În ceea ce priveşte impactul lataral, ambele manechine au fost protejate corespunzător, minimalizând pericolele unui contact cu piese din interiorul maşinii. Principala problemă este în continuare că deşi airbagul frontal al pasagerului care cu toate că se poate dezactiva, nu este prezentată corespunzător şoferului starea acestuia.

Ultimul test de siguranţă cu un model Dacia a fost realizat în noiembrie 2012, cu monovolumul Lodgy. La acea vreme oficialii EuroNCAP au criticat aspru prestaţia automobilului şi chiar a sfătuit potenţialii clienţi să aleagă un automobil mai sigur. Ei au subliniat că Lodgy, promovată ca o maşină de familie, a obţinut numai trei stele din cinci la testele de siguranţă, demonstrând astfel că nu este suficient de sigură pentru a transporta o familie cu copii. Mai mult, nici acum noile generaţii ale Logan şi Sandero nu dispun de airbaguri laterale pentru locurile din spate. Acestea ar oferi un grad de protecţie mai bun în cazul unui impact la lateral, mai ales că de obicei copii ocupă în general bancheta spate.

 
 
AFACERI DE LA ZERO