Andreea Bostan, 28 de ani, lucrează de mai mulţi ani ca om de vânzări într-o companie de IT de pe plan local şi din octombrie 2014 munceşte în paralel pentru propria afacere – o cafenea pe patru roţi.
Ideea a pornit în urmă cu un an şi jumătate, când ea şi prietenul său au văzut în străinătate conceptul de cafea „la pachet“ servită dintr-o maşină de mici dimensiuni. Astfel, ei au reamenajat un autoturism Smart pe care îl plimbă în Bucureşti la evenimente.
„Niciunul din noi nu avea experienţă în zona cafelei, prietenul meu fiind artist, dar ni s-a părut un concept foarte interesant şi potrivit pentru piaţa locală, care nu cred că şi-a atins nici măcar jumătate din potenţial“, spune Andreea Bostan, neprecizând care a fost investiţia necesară pentru începerea afacerii Caru’ cu Cafea.
Businessul pe care cei doi antreprenori l-au pus pe picioare se bazează în prezent mai mult pe contractele cu organizatori de evenimente, cum ar fi Romexpo, dar are şi un spaţiu închiriat în oraş unde Caru’ cu Cafea (autoturismul Smart) staţionează pentru a servi corporatişti sau tineri care tranzitează zona respectivă. Iniţial, afacerea a fost gândită ca un punct de cafea mobil, care să îşi poată schimba zona pe care o deserveşte oricând, însă limitarea legislaţiei din acest punct de vedere încă nu le permite antreprenorilor să îşi pună ideea în practică aşa cum au proiectat-o.
„Ideea ar fi fost să ne putem muta oricând locul, dar nu am reuşit să obţinem autorizaţii pentru că autorităţile nu au ştiut cum să încadreze această vânzare «ambulantă». Nici prin cap nu ne-a trecut că dacă în toată Europa se poate ca astfel de afaceri să existe, în România nu se poate, de aceea nici nu ne-am pus problema să întrebăm înainte să facem afacerea. Ţinta noastră imediată este să convingem autorităţile că maşina trebuie să se mişte, nu să fie un punct fix, pentru că pierdem esenţa ideii“, explică Andreea Bostan. În prezent, există doar o singură maşină Caru’ cu Cafea în Bucureşti, însă Andreea Bostan susţine că „flota“ ar trebui să ajungă la 10-15 autoturisme în câţiva ani în Capitală şi, în timp, brandul să fie francizat şi în provincie.
Cei doi antreprenori sunt singurii angajaţi ai businessului, însă vor să angajeze în curând un barista pentru a face faţă fluxului de clienţi.
La cel mai recent eveniment la care a fost chemat Caru’ cu Cafea barul pe patru roţi a avut, în medie, 200 de clienţi pe zi. În general, evenimentele standard la care participă cei doi antreprenori durează până în trei zile, preţul serviciilor barului mobil variind între 150 şi 450 de euro. O cafea costă între între 5 şi 10 lei.