Anul trecut, Cognetik a avut o cifră de afaceri de aproximativ 2,5 mil. dolari.
Compania a fost fondată în urmă cu patru ani, în 2013, de trei analişti, dintre care doi români, Cătălin Iuga şi Daniel Herdean, şi un american, Matt Alexander. Primul mare client al companiei a fost lanţul american de retail Sears, un gigant din SUA cu venituri de peste 17 miliarde de dolari.
De atunci, Cognetik a lucrat pentru clienţi din Fortune 100, precum McDonald’s, eBay sau Target. Recent, Cognetik a lansat un nou produs IT, despre care susţine că este unic în industrie, de conectare a datelor din cloud ale companiilor la cel mai folosit instrument de vizualizare a datelor de către firmele de top - Tableau.
Atât Daniel Herdean, cât şi Cătălin Iuga sunt de origine română. Cătălin a plecat din România înainte de vârsta de 18 ani, iar Daniel s-a născut în Statele Unite, părinţii săi fiind originari din Oradea. Ambii antreprenori şi-au finalizat educaţia în Statele Unite. Înainte de a deschide acest business, Herdean, CEO al companiei, a terminat Wayne State University din Michigan, fiind specializat în managementul sistemelor informatice. El a lucrat înainte patru ani în cadrul TripAlertz, unde a ocupat funcţia de VP of Product and Business Development şi ulterior COO.
Foto: Daniel Herdean
Iuga, analistul-şef al Cognetik, are un MBA la University of Pheonix, specializarea Global Management şi Marketing. El a lucrat anterior în cadrul Sears, unde a fost director de Web Analytics timp de aproape doi ani. Matt Alexander, al treilea cofondator al companiei, şi în prezent chief data engineer, a lucrat înainte în cadrul Disney timp de trei ani, unde a condus departamentul de implementări pe web analytics. El a terminat University of Central Florida.
Acestora li s-a alăturat în 2012 un al treilea acţionar român partener, Radu Lucaciu, care conduce operaţiunile din România ale companiei.
Foto: Radu Lucaciu
Compania are birouri în SUA, în Raleigh şi Los Angeles, dar şi în România, în Oradea, unde se află mare parte din echipa totală de 40 de persoane. Tocmai pentru acest motiv, firma le permite angajaţilor să lucreze de oriunde vor, nu este necesară prezenţa fizică la birou.
„Costă să fii flexibil, dar merită. Noi folosim flexibilitatea în cultura companiei. Cea mai mare parte a angajaţilor noştri lucrează de acasă, deşi avem birouri mai multe oraşe. Cred că flexibilitatea le oferă angajaţilor libertatea de a fi productivi, dar şi un echilibru între muncă şi viaţa personală“, a spus Cătălin Iuga, unul dintre cofondatorii companiei.
Deşi industria de digital analytics este relativ nouă, digitalizarea este o tendinţă clară, chiar şi în România, iar trecerea tot mai rapidă spre zona digital a companiilor, precum şi accesul crescut la internet fac ca industria să fie una extrem de dinamică.
Practic, în funcţie de dispozitivul de pe care caută o persoană ceva pe internet, sau de oraşul sau locul de unde face căutarea, sau de datele pe care le are publice persoana respectivă, se pot afla diferite informaţii esenţiale despre utilizatori, care pot ajuta firma să îi împartă în diverse categorii. Aceasta ajută foarte mult la targetare, la împărţirea bugetelor de marketing, la eficientizarea sau restructurarea site-urilor, respectiv aplicaţiilor, pentru a îmbunătăţi experienţa utilizatorilor.