Vinurile româneşti ar concura mai bine cu cele din Franţa, Italia sau Australia şi Chile dacă Executivul de la Bucureşti ar promova brandul de ţară mai bine, mutare ce ar ajuta atât imaginea României în afară, cât şi mai ales produsele locale.
„Din păcate ţara noastră încă nu a ajuns din punctul de vedere al imaginii la nivelul la care o recomandă calitatea vinului de aici. Avem mult de lucru, atât noi ca producători, cât şi statul care trebuie să sprijine constant producătorii pe această piaţă. Ne-ar fi ajutat foarte mult dacă în România ar fi existat, aşa cum există în multe alte ţări producătoare de vinuri, agenţii sprijinite prin fonduri guvernamentale care promovează brandul de ţară pentru a creşte notorietatea acestuia. Acest lucru ar facilita foarte mult accesul vinurilor româneşti pe pieţele internaţionale“, a spus omul de afaceri George Neacşu, director şi acţionar al producătorului de vinuri Senator Wine, care deţine brandurile Monşer, Varius şi Senator Collection.
Printre cele mai noi pieţe pe care s-a extins Senator Wine după China se numără Rusia, în condiţiile în care din 2013 piaţa rusească a impus un embargo vinurilor din Republica Moldova.
„Rusia a început foarte bine în urmă cu câteva luni. În acest moment ritmul lunar de vânzare către Rusia este de 65.000-85.000 sticle. China nu are un ritm constant aşa cum are Rusia, este o piaţă mult mai imprevizibilă şi cu o cerere destul de neuniformă. În prima parte a anului vânzarea a fost de circa 70.000 sticle pe lună, dar ulterior cererea a fost destul de fluctuantă.