• Leu / EUR4.6650
  • Leu / GBP5.2540
  • Leu / USD4.0855
ZF 24

O posibilă soluţie pentru cea mai mare problemă de infrastructură din România propusă de BRD: De ce să nu listăm CNADNR la bursă pentru a face rost de bani pentru autostrăzi?

O posibilă soluţie pentru cea mai mare problemă de infrastructură din România propusă de BRD: De ce să nu listăm CNADNR la bursă pentru a face rost de bani pentru autostrăzi?

Autor: Roxana Pricop

14 iul 2014 1021

Listarea companiei naţio­na­le de autostrăzi CNADNR la bursa de la Bucureşti ar putea fi o soluţie pentru accesarea de capital supli­men­tar necesar dezvoltării infra­struc­turii, spune Claudiu Cercel, directorul general adjunct al BRD, în contextul în care România a rămas mult în urmă cu absorbţia de fonduri europene, iar investiţiile statului au scăzut puternic.

Statul român beneficiază de fonduri europene de 4,4 mld. euro pentru con­struirea de autostrăzi, căi ferate, aero­por­turi sau metrou, însă până în prezent a reuşit să atragă doar o treime din aceşti bani. România mai are la dispo­zi­ţie doar un an şi jumătate pentru a atra­ge restul de aproape 3 miliarde de euro puşi la dispoziţie de Uniunea Euro­peană. În lipsa unor investiţii con­sis­tente din partea statului, construcţiile de infrastructură, un sector ce ar trebui să susţină întreaga economie, au plonjat cu 27,7% în primele cinci luni ale acestui an.

„De ce să nu listăm CNADNR la bursă? Astfel se pot atrage capitaluri su­pli­mentare pentru finanţarea in­fra­struc­turii de autostrăzi şi rutiere în ge­neral. Densificarea reţelei de autostrăzi a României la un nivel care să stimuleze dez­voltarea economică echilibrată terito­rial nu poate fi finanţată doar cu fon­duri europene. Bursa poate fi luată în calcul având în vedere că există în lume fonduri de pensii şi fonduri su­verane interesate de finanţarea infra­struc­turilor“, a spus Claudiu Cercel, direc­tor general adjunct la BRD.

CNADNR este deţinută de stat, fiind principalul administrator al reţelei naţionale de drumuri şi autostrăzi şi atri­buitor de contracte pentru construc­ţia de autostrăzi în România.

În 2013, CNADNR a raportat un profit net de 253 mil. lei, la afaceri de 1,1 miliarde de lei.

Directorul BRD a explicat că in­ves­ti­torii ar putea câştiga din listarea unei astfel de companii nu doar din evoluţia pre­ţului acţiunilor, ci mai ales din încasarea de dividende.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6650
Diferență: 0,0236
Ieri: 4.6639
Azi: 4.0855
Diferență: -0,7868
Ieri: 4.1179
Azi: 5.2540
Diferență: -0,4208
Ieri: 5.2762
Azi: 4.0980
Diferență: 0,3035
Ieri: 4.0856