• Leu / EUR4.7584
  • Leu / GBP5.4956
  • Leu / USD4.2306
ZF 24

O posibilă soluţie pentru cea mai mare problemă de infrastructură din România propusă de BRD: De ce să nu listăm CNADNR la bursă pentru a face rost de bani pentru autostrăzi?

O posibilă soluţie pentru cea mai mare problemă de infrastructură din România propusă de BRD: De ce să nu listăm CNADNR la bursă pentru a face rost de bani pentru autostrăzi?

Claudiu Cercel, director general adjunct la BRD

Autor: Roxana Pricop

14 iul 2014 1022

Listarea companiei naţio­na­le de autostrăzi CNADNR la bursa de la Bucureşti ar putea fi o soluţie pentru accesarea de capital supli­men­tar necesar dezvoltării infra­struc­turii, spune Claudiu Cercel, directorul general adjunct al BRD, în contextul în care România a rămas mult în urmă cu absorbţia de fonduri europene, iar investiţiile statului au scăzut puternic.

Statul român beneficiază de fonduri europene de 4,4 mld. euro pentru con­struirea de autostrăzi, căi ferate, aero­por­turi sau metrou, însă până în prezent a reuşit să atragă doar o treime din aceşti bani. România mai are la dispo­zi­ţie doar un an şi jumătate pentru a atra­ge restul de aproape 3 miliarde de euro puşi la dispoziţie de Uniunea Euro­peană. În lipsa unor investiţii con­sis­tente din partea statului, construcţiile de infrastructură, un sector ce ar trebui să susţină întreaga economie, au plonjat cu 27,7% în primele cinci luni ale acestui an.

„De ce să nu listăm CNADNR la bursă? Astfel se pot atrage capitaluri su­pli­mentare pentru finanţarea in­fra­struc­turii de autostrăzi şi rutiere în ge­neral. Densificarea reţelei de autostrăzi a României la un nivel care să stimuleze dez­voltarea economică echilibrată terito­rial nu poate fi finanţată doar cu fon­duri europene. Bursa poate fi luată în calcul având în vedere că există în lume fonduri de pensii şi fonduri su­verane interesate de finanţarea infra­struc­turilor“, a spus Claudiu Cercel, direc­tor general adjunct la BRD.

CNADNR este deţinută de stat, fiind principalul administrator al reţelei naţionale de drumuri şi autostrăzi şi atri­buitor de contracte pentru construc­ţia de autostrăzi în România.

În 2013, CNADNR a raportat un profit net de 253 mil. lei, la afaceri de 1,1 miliarde de lei.

Directorul BRD a explicat că in­ves­ti­torii ar putea câştiga din listarea unei astfel de companii nu doar din evoluţia pre­ţului acţiunilor, ci mai ales din încasarea de dividende.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7584
Diferență: -0,0483
Ieri: 4.7607
Azi: 4.2306
Diferență: -0,0496
Ieri: 4.2327
Azi: 5.4956
Diferență: -0,1762
Ieri: 5.5053
Azi: 4.1689
Diferență: -0,1724
Ieri: 4.1761