ZF 24

O româncă de 39 de ani se ocupă de expansiunea retailerului suedez de îmbrăcăminte H&M în greater China, o piaţă de 1,4 miliarde de oameni

O româncă de 39 de ani se ocupă de expansiunea...

Autor: Cristina Roşca

06.09.2016, 16:40 1213
Executivul român Lori Oroşan (39 de ani) a preluat la începutul acestei luni poziţia de director de expansiune pentru retailerul suedez H & M în greater China, regiune care cuprinde China Continentală, Hong Kong, Macau şi Taiwan, respectiv o regiune cu o populaţie de aproape 1,4 mi­liarde de oameni.

Această regiune unde ea se va ocupa de expansiunea brandurilor grupului H & M găzduieşte aproape 20% din populaţia lumii.

Anterior, ea a deţinut timp de circa un an aceeaşi poziţie pentru America de Sud, potrivit profilului său de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn. Con­tinentul sud-american este format din 12 state suverane cu o populaţie totală de aproape 400 de milioane de oameni. Brandul nu era însă prezent decât în câteva dintre aceste ţări.

În ceea ce priveşte China însă, aceasta este a cincea cea mai importantă piaţă pentru grupul suedez, după Germania, SUA, Marea Britanie şi Franţa, ţări cu populaţii mai mici, dar cu putere de cumpărare mult mai mare. În primele şase luni din anul financiar 2016 suedezii, care au mai multe branduri în portofoliu precum H & M, Cos sau Cheap Monday, au obţinut în China şi statele satelit venituri de peste jumătate de miliard de euro cu peste 400 de magazine. Mai mult, în raportul financiar al companiei însă este precizat că alături de SUA, China este piaţa unde se vor inaugura cele mai multe magazine ale grupului în acest an.

Lori Oroşan lucrează pentru grup din 2007, prima sa poziţie fiind de construction project manager în Canada. Anterior ea deţinuse şi alte joburi în această ţară, însă pentru alte companii. Apoi, în 2010 s-a întors în România ca manager al de­partamentului de construcţii pentru şase luni, mai exact pentru lunile premergătoare intrării oficiale a H&M în România. A preluat apoi expansiunea pentru România şi Ungaria a grupului de modă timp de un an, iar începând cu vara lui 2012 a început să se ocupe de întreaga regiune, pe care o coordona de la Varşovia, capitala Poloniei, unde se află birourile grupului la nivelul Europei Centrale şi de Est.

Aceasta a fost ultima poziţie ocupată înainte de a pleca în America Latină, potrivit profilului său de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn. Anterior carierei din H&M executivul român a lucrat atât în industria modei pentru brandul Fornarina, cât şi în media. Mai mult, ea şi-a început cariera ca hostesă la McDonald’s în 1996, când grupul american de restaurante fast-food abia făcea primii paşi pe piaţa locală.

Lori Oroşan este absolventă a Universităţii Transilvania din Braşov, cu o diplomă în marketing, ea deţinând o diplomă (post graduate certificate) obţinută la Toronto în Canada la Ryerson University în consumer behaviour.

Ea nu este singura româncă plecată pe o poziţie de management în cadrul H&M, un alt exemplu este cel al lui Cristian Chipăilă (31 de ani) care tot din august 2015 coordonează expansiunea globală a noii linii de business (new business line) a H&M. Divizia cuprinde brandurile COS, Monki, &Other Stories, Cheap Monday şi Weekday, iar expansiunea este coordonată de trei persoane, printre care şi executivul roman. Fiecare dintre cei trei se va ocupa de anumite branduri.

Suedezii sunt prezenţi pe piaţa locală cu brandul H&M din primăvara lui 2011 şi începând cu primăvara lui 2016 au adus şi brandul COS. Cei doi expaţi români şi-au dezvoltat cariera în H&M România.

 H&M a obţinut cu un singur brand afaceri de circa 150 mil. euro anul trecut cu circa 40 de magazine, fiind cel mai puternic brand de modă de la nivel local. La nivel de grup însă, Inditex, proprietarul Zara, este lider.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO