ZF 24

Ocean Fish îşi dezvoltă propria reţea de magazine şi mizează pe afaceri de 38 mil euro, în 2016

Ocean Fish îşi dezvoltă propria reţea de magazine şi...

Autor: Departament Economic

22.04.2016, 15:31 3285

”Traficul de clienţi şi vânzările au depăşit aşteptările chiar din prima zi după inaugurarea magazinului”, a declarat Ilie Busuioc, proprietarul Ocean Fish.

Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 34 milioane de euro, iar pentru acest an previziunile se ridică la 38 milioane de euro, pe o piaţă totală estimată la 85 milioane de euro. Ocean Fish are 350 de angajaţi. Compania a finalizat anul trecut o investiţie de 15 milioane euro în modernizarea fabricii, începută în 2007, fondurile fiind obţinute în urma accesării a cinci programe cu finanţare europeană. În prezent, capacitatea de procesare şi distribuţie este de aproximativ 3.500 de tone pe lună, compania fiind pe primul loc în sectorul prelucrării şi conservării peştelui.

Ocean Fish deţine la Afumaţi şi un depozit frigorific cu o capacitate de 15.000 tone, precum şi de o flotă proprie de 100 camioane. Printre produsele companiei se numără produse proaspete (somon, păstrav, dorada), congelate (somon sălbatic de Alaska, caviar Somon Alaska, şalău de Nil etc.), semipreparate (produse marinate, peşte afumat, salate de peşte şi icre, alge de mare, fructe de mare în ulei, gama Matias Herring) şi produse fresh în MAP (modified atmosphere packaging).

Ocean Fish este cel mai mare importator de somon proaspăt din România, cu 15-200 tone pe săptămână, politica companiei fiind de a importa doar produse certificate IFS (Internationl Food Safety Certificates). Materia primă provine în mare parte din import, circa 90%, din ţările Nordice (Norvegia, Islanda, Insulele Feroe, Danemarca), dar şi din Asia, Alaska, SUA, America Latină, Noua Zeelandă, Turcia, Grecia etc.

„A fost foarte greu să rezistăm acestor concurenţe neloiale, întrucât orice produs importam, chiar dacă avem contracte de achiziţii direct cu navele de pescuit (fabrici) de la origine (Norvegia, Insulele Feroe, Spania, Taiwan, China,Vietnam, Alaska etc) şi aveam nişte preţuri foarte competitive, din păcate, marfa odată ajunsă în România, nu mai era competitivă... Mereu ne ciocneam de răspunsurile clienţilor noştri care ne sunau şi ne spuneau că primesc un preţ mult sub cel oferit de noi din partea concurenţei”, a mai spus Ilie Busuioc.

El a salutat decizia de reducere a TVA, de la 24% la 9%, măsura susţinând majorarea cifrei de afaceri cu 35%. În opinia lui, odată cu reducerea TVA a scăzut semnificativ şi fenomenul „evaziunii fiscale”, restabilindu-se pe piaţă o „concurenţă sănătoasă”.

Produsele Ocean Fish sunt exportate în diferite pieţei din Europa de Est, inclusiv în Republica Moldova.

Potrivit unor studii de piaţă, românii mănâncă în medie 3,9 kg de peşte anual, în timp ce media europeană ajunge la 12-14 kg pe cap de locuitor. Circa 90% din peştele vândut în România provine din import.
În urmă cu 20 de ani, consumul de peşte şi produse din peşte era mai mare de 8 kg/locuitor, dar a scăzut până la 2 kg in 1993 şi apoi s-a înregistrat o tendinţă de creştere progresivă a acestuia pănă la 5 kg/loc în 2008-2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO